Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweede nestje voor een tortelduif

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tweede nestje voor een tortelduif

Mag een tortelduif vlak na het eerste nestje direct een tweede nestje krijgen? De jongen uit het eerste nestje zijn nu drie weken oud en al bij de ouders weg. Mogen ze direct al beginnen aan een tweede nestje of is dat te vermoeiend voor de duivin? Het zal haar laatste nestje zijn, hierna doe ik de doffer er weer uit.

kan geen kwaad, de vogel begint zelf als ze graag had gerust zou ze dit wel doen.
    groeten gijs

Opmerking

Beste Gijs, is dat dan niet te vermoeiend voor de duivin? En maakt het dan niet uit hoe oud de duivin is? Want haar voorlaatste nestje was een paar jaar geleden. Ze is gezond en krijgt heel goed voer. De laatste jongen groeiden ook heel hard. De doffer heeft een mooie kleur, wit. Het zal dan voorlopig het laatste nestje zijn voor hun dit jaar. Daarna gaat hij apart. Kan ik hem ook bij de jongen gaan zetten?

Opmerking

Ik neem een maximaal van vier a vijf nestjes per jaar en mijn koppels doen het op tienjarige leeftijd nog steeds zonder problemen. Voldoende krachtvoer geven en dan lukt dat. Erna ook verplicht rust en de eitjes weggooien. Ik zie wel niet in waarom je je koppel zou splitsen, lachduiven zien meer af van alleen zitten dan van een weggegooid ei van tijd tot tijd.

Opmerking

Ik laat ze nu bij elkaar zitten voor de rest van hun leven. Zoals ik al zei, nu nog een nestje en dan rust, dan gooi ik de eitjes inderdaad gewoon weg. Het mannetje is super tam, zit graag op je hand en de duivin is ook heel erg tam. En de jongen zijn ook al tam, maar wel apart en ze doen het super. Komt ook omdat ze kwaliteit voer krijgen.

Opmerking

Het eerste eitje uit het tweede nestje is vanavond gelegd. Morgen denk ik het tweede eitje en dan weer twee wekennwachten. Ben benieuwd wat de kleuren nu zullen zijn van de jongen.

Opmerking

Working...
            X