Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge lachduiven welke kleur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jonge lachduiven welke kleur

Ik heb sinds zaterdag twee jonkies erbij gekregen. De moeder is cremewit en de vader is helemaal wit. Welke kleur worden dan de jongen? Ze zijn nu vijf dagen oud en groeien als kool.

Je zou nu al aan de oogkleur, huidskleur en donskleur kunnen zien welke de witte zijn. Witte hebben bleke ogen (roze) terwijl andere kleuren donkere ogen hebben.

Cremewit ken ik niet. Bedoel je ivoor? Dat zijn witte vogels met een nekbandje.

Beide mutaties vererven onafhankelijk van elkaar, dus de kans bestaat dat je veel wildkleurige jongen krijgt.

Opmerking

De duivin is lichtbruin en geeft witte vleugeltippen. Ze is meer cremebruin dan lichtbruin. De ogen zijn nog dicht dus dat kan ik helaas nog niet zien. Ik hoop dat binnenkort wel te zien en ze zijn nog kaal met het begin van pennen. Ze zijn afgelopen zaterdag geboren.

Opmerking

Hoi Josly,

Kans split voor wit snap ik niet,de vader is toch geen split vogel?De zonen zijn dan volgens mij split wit en split creme ino. En dochters split wit.

Jan.

Opmerking

Je kweekt inderdaad alleen splitvogels. Tenzij een van de ouders split is voor de andere kleurslag. Misschien is een van je vogels ook onzichtbaar phaeo (is vaak het geval bij wit). Dan krijg je enkelfactorig phaeo (grijsnek)

De witte jongen herken je vanaf dag een. Huidskleur is roziger (minder grijs), dons is lichter van kleur, en aan de dichte ogen zie je het ook (ander kleur oogleden). Als je een foto post kan ik wit herkennen.

Opmerking

Opmerking

verkleurde ogen kan je reeds zien door de oogleden heen.
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Het gaat niet over Wildkleur split voor wit x Wildkleur split voor wit.Maar.
                Man wit x pop wit creme-ino. Van uw reactie jonge lachduiven no 4.

Opmerking

Josly, je bent weer rond de pot aan het draaien met reacties die er niks mee te maken hebben. Ik snap je laatste reactie gewoon zelfs niet. Wat heeft dit te maken met de vraag van de topicstarter?

Ten eerste, het klopt (zoals ik al zei) dat er nog andere kleurslagen dan wildkleur kunnen opduiken omdat er mutaties onzichtbaar aanwezig kunnen zijn in zowel de doffer als de duivin. Ik gaf het voorbeeld van phaeo, maar er kan nog vanalles opduiken, ook wit en creme ino (wat ik ook zei). Daar geef ik je gelijk in.

Bovenstaande stelling doet echter niks af van het feit dat alle jongen die uit deze combinatie voortkomen weldegelijk split wit zijn en indien een doffer ook split creme ino. Ze zijn geen kans split, maar zeker split. Pas wanneer je twee splits koppelt, krijg je kans split, maar dat is hier NIET het geval. Dat is hetgene wat ik wou aankaarten en al de rest van je uitleg is niet van belang wat betreft bovenstaande stelling.

Opmerking

Je probeert je nu er op alle mogelijke manieren er uit te wringen.Iedereen op dit forum heeft belang bij juiste informatie en duidelijkheid bij deze twee punten van belang schort het bij u constant.

Opmerking

U,alleen u zet er kans voor en dat klopt niet.

Opmerking

Ik vrees dat het hier voor iedereen moeilijk is om en oordeel te vellen. We zien zelfs geen foto van de vogels, verre van hun genetische aanleg.
                        Eeen vage omschrijving van het uiterlijk... bruin met witte vleugeltoppen... (perzikkop???Phaeo???)
                        Een foto zou mss meer duidelijkheid kunnen brengen om een eerste stap te wagen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Bericht
                          Ik vrees dat het hier voor iedereen moeilijk is om en oordeel te vellen. We zien zelfs geen foto van de vogels, verre van hun genetische aanleg.
                          Eeen vage omschrijving van het uiterlijk... bruin met witte vleugeltoppen... (perzikkop???Phaeo???)
                          Een foto zou mss meer duidelijkheid kunnen brengen om een eerste stap te wagen.
                          Met je eerste zin ben ik het volkomen eens.Het is alleen jammer dat een persoon dit topic gebruik of beter gezegd misbruikt.Zie 12.

Jan.

Opmerking

Om de hele discussie te stoppen. Het ziet er naar uit dat de kleine duifjes deels wit en deels de kleur cremebruin van hun moeder worden. Foto's kan ik helaas niet plaatsen, dat wordt heel moeilijk. Maar dat ze mooi worden is zeker. Ze worden dus bont.

Opmerking

Blij met je reactie Karin en nog blijer te horen dat het goed gaat met de duifjes en dat ze er mooi zullen uitzien

Opmerking

Working...
                              X