ok mercikes , zal ik doen bij deze nest. er hangen nog wel 4 andere nestmandjes in het vluchtje. we zullen zien.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
dolksteekduif Gallicolumba luzonica*
Collapse
X
-
update, de duiven hadden zelf een nest gemaakt naast een nestmandje op enkele takjes , daar hebben ze 2 eitjes op probere te leggen, waarvan er 1 stuk is gevallen op de grond. dag erna was er een 3de ei en nog een dag later een 4de ei. ( dus mijn vrees is uitgekome . ) ik had al gemerkt dat ze soms me 2 op het nest zaten en snachts zat er geen nekele duif op het nest. dus 2 duivinnen. dan maar 1 gaan ruilen en de valse start die mijn dolksteek duifjes genome hebben nu terug probere te starten met een koppel. ben benieuwd ps heb ondertussen onder het zelf gemaakt nestje een ijzer netje onder gemaakt zodat er geen eieren meer op de grond kunnen vallen. als ze terug op de zelfde plaats terug begi
nne. wie weet
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Berichteindelijk de dolksteek duifjes zijn in mijn bezit gekomen...koppel met dna dus dat zit al goed...Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht... ik had al gemerkt dat ze soms me 2 op het nest zaten en snachts zat er geen nekele duif op het nest. dus 2 duivinnen...
Opmerking
-
als ze geringd zijn, zou het goed moeten zijn.
ongeringd word wat lastiger.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Dna papieren ware goed. Alleen hadden we te snel geweest. En 2jongen uit zelfde nest verkeerde ring afgelezen. Scheelde dus maar 1cijfertje..... Maar wel verschil van doffer of duivin. Zaten 8duiven bij elkaar. Toen te snel geweest. Haast en spoed is zelden goed. Nu kan de zomer echt beginnen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking