Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ben benieuwd..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ben benieuwd..

    Sinds 2 dagen zitten mijn diamantduifjes weer op twee eitjes! Ze hadden al 3 keer eerder een poging ondernomen maar helaas kwam daar steeds niks van uit. En dat terwijl het zo'n mooi koppeltje is en ze zo leuk zijn samen! De doffer baltst en koert dat het een lieve lust is en ze wisselen elkaar zorgzaam af. Ik ben benieuwd of het nu wel gaat lukken, het lijkt me erg leuk om jonge diamantduifjes te hebben. (Ik heb wel jonge kanaries en roodmussen..)Duimen jullie dat het deze keer wel lukt?

  • #2
    De mijne maken er ook een puinhoop van en met geluk 1 per nest.


    Gr ,Hubert

    Opmerking


    • #3
      Nu, ik ben bang dat het deze keer weer niets word...Nog niks uitgekomen, gister even snel gekeken toen ze heel even van het nest af waren. In 1 ei zag ik duidelijk dat de inhoud nog vloeibaar was. Hoe kan dat toch iedere keer? Het is toch overduidelijk een koppel. Een vrouwtje baltst en koert toch niet? Dit was het vierde legsel al....

      Opmerking


      • #4
        aan het begin van het jaar had ik ook eieren die niet uitkwamen maar jou eieren komen niet meer uit. als ze na 14 dagen niet meer uitkomen kun je het eigenlijk wel vergeten. als je uitsluitsel wilt hebben over je koppel kun je best foto's plaatsen maar als je een bevrucht ei heb dan heb je een koppel

        heb je de eitjes geschouwd?

        Opmerking


        • #5
          Ik heb hier eerder foto, s geplaatst van mijn duifjes. En ik heb de eitjes niet geschouwd, ik wil ze zo min mogelijk storen. Als ik ze had willen schouwen had ik ze letterlijk van het nest moeten duwen want er word serieus gebroed! Gister zat er heel even geen duif op en heb ik gekeken. Gewoon even tegen het licht gehouden en 1 vloeibaar en 1 met veel licht en een klein donker plekje dus dat wordt was ook niks denk ik. Zal ze morgen maar weg halen dan. Vind het jammer, ze zijn zo leuk dat ik graag jongen zou hebben.

          Opmerking


          • #6
            ik moet gewoon voor nest en nestmateriaal zorgen en rest gaat vanzelf ze zijn nu voor derde keer bezig altijd met succes

            mvg stef
            16 jaar

            1 paar diamant duifjes
            2 kwartels
            2 diamantduif jongen
            1 groenling

            Opmerking


            • #7
              hier moet ik ook de duiven van het nest af duwen om de eieren te controleren maar ze zitten er weer binnen een oogwenk op hoor, diamantduiven stoor je niet zo snel met nestcontrole. Weet je zeker dat de eieren niet bevrucht zijn? (je weet hoe een bevrucht ei eruit ziet neem ik aan?).

              je moet (nu zometeen de duiven niet meer broeden) de duiven snachts observeren. als je koppel naast elkaar slaapt, en dan bedoel ik strak tegen elkaar aan, op de stok. dan ''houden'' ze van elkaar en kan je een succesvol nest verwachten. anders niet. ook moet je eens de mondhoeken van de duivin (kan ook doffer) controleren. als deze een beetje kaal zijn betekend dat de doffer haar heeft gevoerd en dat betekend dat ze gepaard hebben. de doffer treed de duivin namelijk alleen pas nadat hij haar gevoerd heeft.

              Opmerking


              • #8
                Heb net de eitjes maar weggehaald, zat niks in helaas. Vorig jaar toen ik ze kreeg leek alles er al op te wijzen dat ik snel jongen zou hebben maar ik denk dat ze toen nog te jong waren. Ik weet hoe een bevrucht ei eruit zou moeten zien na een paar dagen broeden, dan moet je toch "adertjes" zien in de wand als je ze tegen het licht houdt (of met een lampje)? Ik heb dat toen niet bekeken, net wel toen ik ze weghaalde. Dan zie ik weinig aparts meer, een lichte vloeibare inhoud met in 1 ei een klein zwart puntje. Verder niets. Als het bevrucht zou zijn had er toch iets moeten gebeuren? Ze broeden goed, wisselen elkaar soms af en slapen soms samen op het nest.
                De snavel heb ik nooit bekeken dus ik weet niet of ze gevoerd wordt. Als ze geen eieren hebben doen ze wel alles samen, eten samen, slapen samen, het is echt een klef stel!

                Opmerking


                • #9
                  ik heb nu een duivin zitten die is geboren op 31/07/13 en zit nu op 2 bevruchte eieren. ik heb ook nog een 2de duivin zitten van 01/07/13 en die zit ook op 2 bevruchte eieren. aan de leeftijd zal het bij jou dus zeker niet liggen. een ei dat een paar dagen scheelt met uitkomen ziet er al donker uit, daarvoor heb je dan niet eens meer een lampje nodig. je kan vanaf de 4de dag aderen zien. als je in een erg donkere ruimte met een goede lamp staat kan het ook wel met de 3de dag. maar ik schouw het gewoon in de voliere met de lamp van mn mobiel. overigens dat een stel zich klef gedraagt wil helemaal niets zeggen. die duivin van 31/07 zat al minimaal 3 weken lang heel klef te doen met haar doffer, samen eten, elkaar verzorgen, tegen elkaar aan zonnen. maar er werd niet naast elkaar geslapen of een ei gelegd! toen ik een tijdje terug ineens zag dat ze weer naast elkaar sliepen ben ik gaan opletten en jawel... 3 dagen later lag ei nummer 1 in het nest. toch wel bizar dat je alleen maar onbevruchte eieren hebt. geef het de tijd zou ik zeggen.

                  Opmerking

                  Working...
                  X