Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat kan er bij duiven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat kan er bij duiven

ik heb nu kwartels en duiven.maar mischien pak ik geen kwartels .
    wat kan er dan wel bij duiven liefst iets klein

alvast bedankt

Wat voor duiven?.

Gr ,Hubert

Opmerking

Hoi Mossel

vertel eens wat over je voorzieningen; grootte van de kooi of vlucht, wel of geen nachthok, beplanting, ervaring? dan kunnen we je hier mischien een beetje op weg helpen.
      En al die vragen over kwartels kan je best in een verhaaltje vragen hoor, daar hoewf je niet steeds een andere rubriek voor te openen.

We horen het wel.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

ze vliegen uit.kkk heb capucijners stuiven.rollen.en nog een paar.de grote weet ik niet precies. alvast bedankt

Opmerking

Bij duiven hou je kippen ,fazanten desnoods eenden ,en meer van dat soort dieren ,mits je natuurlijk een erg grote kooi hebt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Bij duiven hou je kippen ,fazanten desnoods eenden ,en meer van dat soort dieren ,mits je natuurlijk een erg grote kooi hebt.
            nou echt geen fazanten hoor. als je duivenjongen hebt die op de grond zitten. heb je geen duivenjongen meer

Opmerking

ligt er aan wat voor fazanten Coen,
              een goudfazant of een Lady amhertsfazant zal de jonge duiven wel met rust laten denk.
              de meeste wel denk ik.

bovendien zitten de duiven die hij heeft al helemaal in de veren als ze uitvliegen en hebben ze al het formaat van een volwassen duif, de eerste 2 dagen zullen ze dan veel op de grond te vinden zijn maar ze gaan toch hun oudres achterna dus ze zitten vrij snel boven de grond.
              manager bij een speech :
              vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
              maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

Ik denk dat het ook per dier verschillend is hoor. Bij ons op de kinderboerderij (in Assen) hebben ze verschillende combinaties in de hokken zitten. Bijvoorbeeld Goudfazanten en Meeuwtjes, Zilverfazanten en Lachduiven, Diamantduifjes en Chinese Dwergkwartels. Verder hebben ze allerlei kippen en eenden en een paar pauwen lopen die naast en op de volieres zitten en alles is gewoon goed aan elkaar gewent. Ik vind het altijd heel leuk om daar tussen te lopen :P

Opmerking

ik zou geen combi maken met kleine vogeltjes en grote duiven

ze hebben al verschillend voer nodig
                  en duiven hebben hele andere bacterieen in hun ontslasting
                  wat ziektes op jou kleiene vogeltjes kan overbrengen

Opmerking

Het is maar hoe sterk en gevoelig ze voor ziektes zijn ?. ik heb jaren tropen en wildzang met duiven door elkaar gehad,nooit geen last van ziektes.

Wel is het zo ,dat vogels never contact hebben gehad met andere soortgenoten of een kweker die enkel een bepaald soort kweekte ,deze niet geschikt zijn voor combinaties als omschreven.
                    Deze zijn toch op een bepaalde manier zwakker ,vatbaarder tegen ziektes, daar zij waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid alles opeten ,dan wel proberen ander voer te consumeren.

Gr ,Hubert

Opmerking

Working...
                    X