Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pauwstaartje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pauwstaartje

Hallo,

Ik heb een probleem met een pauwstaartje.

Hij is op 13 Juli geboren. Hij is door zijn ouders normaal gevoed en verzorgd tot 17 augustus. toen leek het alsof ze niet meer naar hem omkeken en zaten zelf boen in het hok.Het jonge duifje kon toen al wat rondlopen. Maar op 19 augustus lukte hem dat niet meer. Hij kwam alleen nog maar voorruit door met zijn snavel en vleugels te werken. Ik heb het toen even aangekeken en heb hem toen apart gezet in apart hok, in de schaduw samen met een andere pauwstaart (geb jun 2012) Dit is vanaf het begin goed gegaan en langzaam kwam er iets verbetering in.

Ondertussen zijn we al wat verder en loopt en eet het duifje al geheel zelfstandig. maar vliegen of op een stokje zitten kan /lukt hem nog steeds niet. Het is net alsof hij geen balans heeft. Als ik hem op mijn vinger probeer laat te zitten gaat zijn staart helemaal omlaag, en probeert hij met zijn vleugels houvast te vinden.

Ik heb een video gemaakt waarop het iets te zien is.

Nu is mijn vraag na een lang verhaal. Komt het nog goed met dit duifje?

maar vliegen of op een stokje zitten kan /lukt hem nog steeds niet.

Opmerking

Hoi hoi,

Dank je wel.

Ik zal direct bezig gaan.
      Zijn pootjes houdt hij niet krampachtig bij elkaar.

Ga nu eitje koken en vanmiddag naar de dierenspeciaalzaak.
      Hij kan ondertussen al wat fladderen, alleen die staart van hem beweegt hij nog niet goed.

Opmerking

Hopelijk komt het goed!

Maar zou ook kunnen dat de ouders het duifje in de steek lieten omdat ze merkten dat er iets niet in orde is?
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Er lijkt al verbetering in te komen.

Sinds gistermiddag kan punky (zo heeft mijn dochter hem genoemd) Beter op zijn pootjes zitten.

En wat nog mooier was. Hij vloog 3 meter en landde op zijn pootjes ipv buik snavel landing.

Hij eet samen met de andere jonge duif de eierschaal, en het ei vinden ze ook wel lekker.

Hopelijk zet de verbetering verder door zodat ze naar een oom en tante van
          mij kunnen.

@Tal, dat heb ik zelf ook gedacht, maar ze hebben hem laten liggen in die paar dagen dat het harstikke warm was.

Opmerking

En wat nog mooier was. Hij vloog 3 meter en landde op zijn pootjes ipv buik snavel landing.
            We zitten in de goede richting. Hij is aan het aansterken.

Opmerking

Hier helemaal een mooi gezicht. Hij kan nu echt al een stuk beter vliegen!

Ben echt superblij dat het nu beter gaat met de duif. De andere pauwstaart in het kleine hok is witje. Dat is het eerste jong van ons koppel, die punky heeft verzorgt..

Opmerking

Opmerking

Dank je voor alle tips. Ik Noteer ze gelijk voor mijn oom en tante waar ze heengaan. Punky kan ondertussen goed vliegen. Alleen vliegt hij amper rond want waar ik hem ook neer zet hij vliegt direct naar het hok toe om bij witje (het andere pauwstaartje) te zijn.

Opmerking

Dat is graag gedaan. Succes in de toekomst.

Opmerking

groot probleem

Hallo.Ik heb een probleem.ik krijg pauwstaarten.en ik weet niet eens wat het kan.kan het je volgen.help me.ik ben 13 en is heel moeilijk ik heb nu capucijners rollers postduiven .modenas .hoogvliegers .kingduiven .en pauwstaarten tuimelaars .

Opmerking

Working...
                      X