Hoelang mag een diamantduifje broeden op 1 nest? Bij kanaries is dit 14 dagen, maar bij de duifjes ook?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Broedtijd diamantduifjes
Collapse
X
-
Bij mij ging het eerst ook niet zo best: het eerste nest viel er uit nog voor er eieren inlagen, het tweede nest waren de eieren opeens verdwenen (waarschijnlijk onbevrucht), derde keer was er een jong uitgekomen. Dat is nu zo'n drie weken. Wel een witstuit maar een mooie vind ik persoonlijk. Nu zijn ze een week terug aan het broeden op twee eieren. Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.
Na 14 dagen was het eitje uitgekomen en na 12 dagen was het jong uitgevlogen. Dat gaat best wel snel.
De duifjes zorgen zelf normaal gezien wel voor hun jong, daar moet je niks voor doen. Alleen wat meer eten geven dan anders maar dat spreekt voor zich he.
Veel succes!
Groetjes, Ilse
Opmerking
-
Het is voor mij ook allemaal nieuw hoor. Het is het eerste jaar dat ik DD heb. Hier heb ik wat info gevonden, hopelijk heb je er ook wat aan: www.dierennieuws.nl/vogels/dierinfo/di05025.htm
Groetjes, Ilse
Opmerking
-
Ja dat zou goed kunnen, bij mij gaat het ook heel snel hoor.Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl@Boy: waarschijnlijk heb je binnen een week al weer 2 eieren, en misschien eerder omdat ik denk dat de doffer zo driftig was omdat hij al weer aan een nest wilde beginnen.
Veel succes!
Groetjes, Ilse
Opmerking
Advertentie
Collapse

Opmerking