Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duivin pikt doffer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Duivin pikt doffer

Beste forumleden,
    sinds kort hebben wij een kamervoliere met hierin 5 zebravinken (ouders met drie jongen) en 2 diamantduiven. De diamantduiven zitten er nu ongeveer anderhalve week bij. Nu zien we dat de duivin de doffer achterna zit en pikt. Hij heeft helemaal geen rust meer. Komt dit gedrag jullie bekend voor? moeten ze gewoon aan elkaar wennen, of mogen ze elkaar niet en kunnen we ze beter uit elkaar halen?

Is het wel een koppel en geen 2 doffers? De oogring is niet altijd even doorslag gevend.

Opmerking

ja, daar vraag je me wat. Van de ene is de oogring iets roder en deze is iets grijzer. De andere is iets bruiner en de oogring is valer roze. De grijze heeft al het hof gemaakt, door te buigen en zijn staart te spreiden. Volgens mij hebben ze ook meerdere keren (een poging tot) paring gedaan. Dus ik ging ervan uit dat het een koppeltje was. Maar ik heb er geen verstand van.

Opmerking

wanneer er een, de ander het hof maakt is dit zeker een mannetje. maar een doffer kan ook proberen te paren en baltsen naar een ander doffertje dus je heb in ieder geval 1 doffer.

als ik dit verhaal zo aan hoor lijken het mij toch 2 doffers waarbij de een dominanter is dan de andere (logisch eigenlijk) waarschijnlijk zitten ze nog maar pas bij elkaar en moeten ze even de rangorde bepalen.

ik heb nog weinig duivinnetjes gezien die achter een doffer aanzaten. wel doffers die achter een duivin aanzaten

Opmerking

Working...
        X