Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opvoeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
    Ik denk dat het ook regionaal is wat betreft aanbod en vraag. Hier heb ik evenwel prijzen gezien van duiven die te koop stonden die in vergelijking met mp en andere winkels de pan uit rezen. Nou hoe dan ook wij zien wel. Bedankt in ieder geval voor je antwoord.
    Ja hier vroegen ze bij een kweker ooit 35 euro voor een koppeltje!!!
    Het koppel dat ik nu heb kostte maar 11 euro samen.

Ik zit er over te denken het mannetje te vervangen voor een vrouwtje, dan heb ik 2 vrouwtjes en nooit meer 'last van' jongen.... maar dan haal ik wel een koppel uit elkaar. Of zijn diamantduifjes niet zo hecht? Dat ze de partner snel weer vergeten zijn en dan gezellig bij een ander gaan zitten?

Oorspronkelijk geplaatst door romain
    @ troetelduifje
    Volkomen met je eens in verband met de zienswijze over onze beleefde discussie. Trouwens mensen mogen/kunnen van mening verschillen.
    Het zou maar erg zijn indien dit niet zo was.
    Kijk en hierin verschillen wij dus absoluut NIET van mening.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
      Ja hier vroegen ze bij een kweker ooit 35 euro voor een koppeltje!!!
      Het koppel dat ik nu heb kostte maar 11 euro samen.

Ik zit er over te denken het mannetje te vervangen voor een vrouwtje, dan heb ik 2 vrouwtjes en nooit meer 'last van' jongen.... maar dan haal ik wel een koppel uit elkaar. Of zijn diamantduifjes niet zo hecht? Dat ze de partner snel weer vergeten zijn en dan gezellig bij een ander gaan zitten?

Kijk en hierin verschillen wij dus absoluut NIET van mening.
      Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door romain
        Ook vergelijk je duiven met kippen wat niet helemaal klopt. dan zou ik niet erg kwistig omspringen met de eieren door ze te rapen en weg te kieperen om ze hierna opnieuw te laten leggen voor een volgende ronde.
        Van al de wilde duivenliefhebbers ken ik er geen enkele die dit doet.
        ik heb even een kleine opmerking romain de reden dat sommige duiven soorten 1 ei leggen is ligt niet aan de energie die nodig is om het ei te leggen maar dat heeft een andere rede: om te beginnen zijn het vooral de vruchten etende soorten die 1 ei leggen je hebt ook niet vruchten etende soorten die 1 ei leggen. de rede is dat de vruchten etende duiven niet heel erg veel stoffen kunnen halen die nodig zijn bij een jong in de groei ze kunnen genoeg stoffen voor zichzelf eruit halen en dat is voor het grootste deel van het jaar ook het belangrijkst maar op het moment dat de vogels gaan broeden leggen ze dus maar 1 ei want wanneer er 2 eieren zouden worden gelegd zou het 2de jong vaak de dood vinden en omdat het 2de jong dan in heb begin ook werd gevoerd zal het oudere jong een achterstand hebben maar dit spreek voor zich. uitzonderingen zijn er uiteraard er is melding gedaan van 2 rozehalsvruchtenduiven ptilinopus porphyraceus die 3jongen hadden groot gebracht dit was in het wild, de reden van dat ene ei is ook de rede dat andere duiven 2 eieren leggen.

on topic: zelf heb ik 2 diamant duifjes in een ruime broed kooi zitten omdat we aan het verbouwen zijn voor een nieuwe voliere, de duifjes komen van 1 kweker en hebben de beschikking gehad tot een nest kommetje voor kanaries en hebben daar, zeer opvallend, steeds 1 ei in gelegd dat ei was tot 3 maal toe bevrucht en groeide goed allen kwam het niet uit, ik heb het ei 3 maal open gemaakt wanneer ze het nest hadden verlaten en er zat een volgroeid jong in het was dus te zwak om uit te komen de rede kan zijn dat de duivin van eind vorig jaar is, de mogelijk is er ook nog dat de luchtvochtigheid niet goed was maar dat lijkt me gezien de omstandigheden niet meer zo waarschijnlijk nu twijfel ik aan het feit dat ze misschien verwant zijn maar dat is zorg voor volgend jaar ik wil dus dat ze stoppen, ik heb het nestje weg gehaald en nu zijn ze inmiddels al weer op de grond te vinden steeds in hetzelfde hoekje ik versperd daar nu de weg met takjes zodat ze daar niet kunnen nestelen, is er een manier dat ze bij elkaar kunnen blijven en stoppen of moet ik hopen dat ze stoppen tot na het seizoen of echt uit elkaar halen?

bvd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl

on topic: zelf heb ik 2 diamant duifjes in een ruime broed kooi zitten omdat we aan het verbouwen zijn voor een nieuwe voliere, de duifjes komen van 1 kweker en hebben de beschikking gehad tot een nest kommetje voor kanaries en hebben daar, zeer opvallend, steeds 1 ei in gelegd dat ei was tot 3 maal toe bevrucht en groeide goed allen kwam het niet uit, ik heb het ei 3 maal open gemaakt wanneer ze het nest hadden verlaten en er zat een volgroeid jong in het was dus te zwak om uit te komen de rede kan zijn dat de duivin van eind vorig jaar is, de mogelijk is er ook nog dat de luchtvochtigheid niet goed was maar dat lijkt me gezien de omstandigheden niet meer zo waarschijnlijk nu twijfel ik aan het feit dat ze misschien verwant zijn maar dat is zorg voor volgend jaar ik wil dus dat ze stoppen, ik heb het nestje weg gehaald en nu zijn ze inmiddels al weer op de grond te vinden steeds in hetzelfde hoekje ik versperd daar nu de weg met takjes zodat ze daar niet kunnen nestelen, is er een manier dat ze bij elkaar kunnen blijven en stoppen of moet ik hopen dat ze stoppen tot na het seizoen of echt uit elkaar halen?

bvd
          Dat is dus in feite ook mijn vraag waar het allemaal mee begon.
          Jo

Opmerking

Working...
          X