Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groenvleugels en een vredesduifje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Groenvleugels en een vredesduifje

Ik had de groenvleugel duiven al enkele malen in een nestbak zien zitten.
    Doch in dezelfde nestbak zaten soms ook de vredesduifjes.
    Daar ik ze niet wou storen wachtte ik geduldig het moment af totdat er geen duif op het nest zat.
    Vandaag bij het betreden van de binnenvolieres was het dan zover.
    Vlug mijn hand in de nestbak gestoken, hij hangt nogal hoog, om te voelen of er al eieren waren. Nee geen eieren maar wel een jonge al volledig ingepluimde vredesduif van ongeveer twaalfdagen en ik voelde nog iets... twee zwarte jongen groenvleugel duiven van naar ik schat een dag of drie lagen in dezelfde nest.
    Beide groenvleugel jongen waren goed gevoerd met duivenmelk, dit moesten de ouders gedaan hebben en het vredesduifje was ook goed gevoerd, dus hier waren de oude vredesduiven weer verantwoordelijk voor.
    Nu maar afwachten op de afloop van de zaak en natuurlijk hopen op het beste.

Wauw dat is wel heel bijzonder dat 2 paartjes in hetzelfde nest jongen hebben
    Echt vet cool, ik hoop dat ze gezond groot worden

Opmerking

Laat wel iets horen als het zo ver is.
      Ook als het slecht afloop.

Opmerking

Komisch verhaal. (:
        Veel succes ermee.

Opmerking

Gisteren is het vredesduifje uitgevlogen. Nu nog wachten op de groenvleugels, als alles goed gaat tenminste.
          Ik ga wel vandaag het vredesduifje vangen om een ring aan te schuiven.

Opmerking

Vandaag het eerste jong van de groenvleugels uitgevlogen. Dadelijk maar een ring aangedaan. Waarschijnlijk zal morgen het tweede jong ook het nest verlaten.

Opmerking

Wat leuk dat de jongen zijn uitgevlogen!
              Ik vind het verhaal nog steeds erg apart :P

Opmerking

Apart verhaal Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Fijn dat het zo goed gegaan is.

Opmerking

Wilde Duiven

wie kan mij helpen aan een span martiniqueduiven je kunt mijn duiven zien op wildeduiven skyrock .com

Opmerking

Opmerking

wilde duiven

de martiniqueduif is een zenaida soort familie van de carolina en de grayson en de oorvlek allemaal zenaida soorten

Opmerking

Sorry mijn fout. Ik had het over de geotrygon montana martinica.

De martinique is inderdaad een totaal andere duif.

Opmerking

geotrygon montana martinica.

is toch de rode steenduif? en voor het geval het verkeerd word begrepen dan bedoel ik niet de rode rotsduif/kaneelduifje/talpacoti duifje/columbina talpacoti

Opmerking

Working...
                          X