Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen komen maar niet uit het ei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jongen komen maar niet uit het ei

goedemorgen
    mijn duiven hebben 19 dagen geleden 2 eieren gelegd.
    maar de laatste 2 dagen zijn ze ineens gestopt met broeden.
    en toen ik naar de eieren keek,waren die al vrij koud geworden dus snel onder een lamp gezet.
    maar toen zag ik ineens dat er een ei was aangepikt,bij de luchtkamer zaten een paar scheurtjes maar geen gaatje,dit bleef 24 uur zo,ik kreeg het advies van iemand om daar een gaatje te maken rond om zijn snavel.
    het kuiken leeft nog maar hij zit al sinds gisteren op de zelfde plek,hij beweegt wel.
    wat kan ik hieraan doen ? of moet ik nog even wachten ? zou het kunnen zijn dat hij vast zit aan de vlies ?
    ik maak de vlies wel steeds nat als het weer gedroogd is.
    het is nu 2 dagen geleden dat de kuiken die scheurtjes in de ei heeft gemaakt,maar verder geen vordering
    het andere ei leeft ook nog en af en toe hoor je wel getik.
    alvast bedankt!

ik zou liever iets positievers te melden hebben,maar ik geef het weinig kans.als het andere jong al levend uit het ei zou komen is het waarschijnlijk al erg verzwakt,dit geld eigenlijk ook voor het andere jong.maar stel dat ze er allebei goed uitkomen,wat dan ???
    wil je ze dan zelf gaan voeren ? want de ouders zullen het hoogst waarschijnlijk niet meer doen.ik geef het weinig kans tot slagen.ik heb zelf al een paar keer geprobeerd om kanariejongen die nog geen week oud waren te voeren.het gaat een aantal dagen goed maar uiteindelijk sterven ze toch nog.maar goed wie niet waagt wie niet wint.je bent al goed bezig ze onder de lamp te leggen,even afwachten wat er nu gebeurt
    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
    have a nice day

Opmerking

bedankt voor je reactie!
      ja ik weet dat de overlevingskans zeer klein is,maar proberen kan altijd.
      ik heb hem gisteren maar uit het ei geholpen en hij kwam er goed uit.
      had zelfs gepoept in het ei,hij ziet er (nog) goed en sterk uit,hij beweegt veel.
      ik heb hem tot nu brinta en geweekte kattenbrokjes gegeven van royal canin.
      en vandaag haal ik nutribird a19 high energy op.
      hij eet wel goed,als ik hem aanraak doet uit meteen zijn hoofd omhoog en zijn snaveltje open.
      wel jammer van de kanariejongen!
      ik heb eerder wel eens rittens grootgebracht en die hebben het overleefd.
      maar ik heb ook wel eens witbuikegels en een baby konijntje proberen groot te brengen,maar die waren ook na een week gestorven en de baby konijntje pas na 2 en half week,dat is dan echt balen. maja wel iets wat je van te voren kan verwachten maar wel heel jammer.

ik had zo een gevoel dat er in het andere ei geen leven meer zat,dus had ik een klein gaatje gemaakt in de ei op de plek waar zijn snavel zat,maar die is idd overleden.

ik heb hier ook een duif lopen die met de hand is grootgebracht,alleen hij kan niet vliegen (waarschijnlijk daardoor) maar hij is nu anderhalf jaar en hij doet het verder prima.

hoop dat deze het ook overleefd

Opmerking

succes

nou ja in ieder geval veel succes ermee gewenst,ik hoop dat je hem groot krijgt.proberen kan altijd,maar nogmaals ik geef het weinig kans.hou je ons op de hoogte ??

ps kattenbrokjes van royal canin ????????????
        Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
        have a nice day

Opmerking

haha ja gek he die kattenbrokjes maar ik had het ergens gelezen,en ik dacht ik kan het wel proberen het was toch maar voor 1 dagje en het waren maar 4 brokjes.
          ik heb hem nu op nutribird a19 en hij wil het goed eten
          hij beweegt (denk ik) goed maar wat hij wel doet vooral als hij slaapt,dan laat hij zijn hoofd hangen of hij slaapt met zijn hoofd op de "grond"zeg maar zo hangend of naar voren gestrekt.
          eerste tekens van zwakte?of doen duifjes van 2 dagen dat gewoon ?

Opmerking

hij is ineens sinds een uurtje of 2 zo erg achteruit gegaan,hij is meer dood dan levend.
            wel jammer maja ik had het wel verwacht.
            ook omdat hij niet zelfstandig uit het ei kon komen,maar ik had toch ergens nog de hoop dat hij het wel zou overleven.
            ik vind het wel beter dat hij nu heen gaat dan over een paar dagen,dat is altijd zo,n teleurstelling,ja nu ook maar hoe ouder zo,n diertje word hoe meer hoop je krijgt.
            hoop dat hij naar een betere plaats gaat
            heel erg bedankt voor je berichtjes!

Opmerking

hij is overleden

Opmerking

Jammer, maar toch goed geprobeerd. Volgende x meer succes
                Groetjes Esther

Opmerking

ja jammer,maar je hebt er in ieder geval je best voor gedaan meer kon je niet doen.volgende keer beter zullen we maar zeggen
                  have a nice day

Opmerking

tis inderdaad jammer maar....

een tip....meer kon je niet doen maar een volgende keer moet je ook gewoon beter niets meer doen, en dan bedoel ik een eitje openmaken. Ik zeg maar zo het is niet voor niets zelf uit het ei gekomen.........een jonge vogel die BEWUST uit een nest geworpen wordt overkomt dat niet voor niets...die mankeren wat over het algemeen en redden het toch niet.

blijft jammer maar je kunt er ook van leren, succes
                    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

ag ik weet het maja ik vind het gewoon fijn om het toch te proberen
                      ik heb een keer een ritten gehad(baby ratje) en die was gewoon vel over been en heel zwak,zat gewoon bijna geen leven meer in,en ik heb hem toen uit het nest gehaald en zelf gevoed.
                      en hij is toch bijna 3 jaar geworden ze bleef altijd wel kleiner dan de rest maar verder was het een hele sterke blije rat,die zelfs best hoog in de groep stond.
                      meestal overleven ze het niet maar ik wil het toch altijd wel proberen
                      maar ik heb ook weleens gehad met een ritten dat je gewoon kon zien dat hij zo zwak was en pijn leed en dan ga ik het ook niet proberen want dan vind ik het juist zielig,die heb ik toen met pijn in mijn hart moeten verdrinken

Opmerking

Tja, rittens voeden en grootbrengen gaat makkelijker. Waarom weet ik ook niet. Ik heb het ook gedaan (man, die nachten!!) toen ik nog een opvang voor ratten had.

Maar als mijn duiven na 2 weken broeden het nest verlaten en ook niet of nauwelijks meer op de eieren gaan zitten, dan is dat voor mij een teken dat het einde verhaal is. Ik wacht dan wel even tot de eieren helemaal koud zijn, dan doe ik ze weg met een dag of 18-19.

Ik zie het ook vaak aan het gradrag van de ouders; vooral de doffer begint meteen te baltsen als hij voelt dat er niets uit komt. Hij wil weer verder. Ik heb het zelfs gehad toen de duivin nog broedde. Zij kwam dan even het nest af om de wacht met pa te willen wisselen, maar hij begin meteen te baltsen en vertikte het op het nest te gaan zitten. Dus de duivin er maar weer op. Uiteindelijk bleken die eieren niet eens bevrucht.

Meestal weet de natuur het het beste. op het laatst heb ik het bij ratjes ook zo gelaten; als de moeder er niet naar omkeek, dan liet ik het zo. Ook omdat er toen een overschot aan ratten was, dat moet ik er eerlijk bij zeggen.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                        X