Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Koud!
Collapse
X
-
Ik weet niet precies hoe hij er uit komt te zien, maar ik denk net als de moeder met heel veel wit.Oorspronkelijk geplaatst door danielle_akkermandie lichte is erg mooi ja ze gaan vanzelf
hihihi ben benieuwd hoe die lichte er straks uit gaat zien als hij/zij groter wordt.
Dat weer grrrr van mij mogen we een lange NA zomer hebben hoor
Een vriendvan me had ook zo'n jong en die is beige/grijs geworden. maar mijn twee ouders zijn alebei lichtblauwgrijs met heel veel wit. Vooral de moeder is vanaf de 'oksels' helemaal wit op de rug en buik.
We zullen het vanzelf wel zien, denk ik; ze kijken nu regelmatig over de rand en poetsen hun donsveertjes al op, dus ik verwacht dat ze dit weekend uit gaan vliegen. En dan maar hopen dat ze geen last hebben van de koude grond, of dat het dan net stortregent, want de kooi staat nu nog laag op de grond en dan spettert het behoorlijk naar binnen. Straks staat de kooi lekker op een muurtje, hopelijk helpt dat wat.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Ik weet niet hoe dit heet. Ik dacht wildkleur, gewoon standaard, maar die blijken donkerder te zijn.

Het vrouwtje is wel een stuk witter dan het mannetje, maar ze hebben wel dezelfde kleur grijs.
Links is man "Happy", rechts is vrouw "Parel". Genoemd door mijn zoontje.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
je hebt mooie DD's ook de jonge zijn erg mooi, zu zullen het niet echt koud hebben vermoed ik. ik heb mijn vlucht zo laten maken
door me manneke dat mocht het weer zo nood weer worden afgeschermt kan worden met zijl.
heb 3 kanten open en kan ze alle 3 apart afschermen. misschien is dat een idee
Opmerking
-
Nou, tot nu toe zit er aan twee kanten glas en de achterkant zit tegen de muur. Maar als het straks anders staat, na de verbouwing, zit nog steeds 1 kant tegen de muur en 1 kant met glas (bij de schutting, zodat de buren geen last hebben van veren en poep en geluid), maar is de rest open. En dan wil ik ook een systeem dat ik dat bij heftige zon of ijzige wind kan afschermen. Deze week gaat al het glas er uit daar waar het straks toch weg moet, om de overstap zometeen van warm achter glas naar koud open niet zo groot te laten zijn.
Vanaf 4 oktober mogen de jongen trouwens toch weg, dus dan komen ze weer heel ergens anders. (Wie ze wil hebben roep maar even; ik hoef er niets voor te hebben, als je er maar goed voor bent.)'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
zou ze graag willen hebben maar helaas heb ik al 2 ouders en een koppel jonge die ook weg kunnen rond die tijd.
En mama heeft me laten verbazen en een eitje verstopt (bevrucht) kwam het tegen bij het schoonmaken van het hok.
Er komt dus weer een jong
lijkt me koud voor die kleine straks.
We zullen zien hoe papa en mama het bij dat jong zullen doen.
Opmerking
-
Als het echt erg koud is zullen pa en ma er wel flink op blijven zitten; die van mij hebben nu ook meer erop gezeten dan van de zomer. En als het echt te koud is en de jongen overlijden... tja... dan zij het zo. Erg zielig natuurlijk, maar als een jong al moet vechten om in de kou te overleven kan het nooit een sterke duif worden. Dan heeft het al zijn reserves nodig om zijn hart te laten pompen.Oorspronkelijk geplaatst door danielle_akkermanzou ze graag willen hebben maar helaas heb ik al 2 ouders en een koppel jonge die ook weg kunnen rond die tijd.
En mama heeft me laten verbazen en een eitje verstopt (bevrucht) kwam het tegen bij het schoonmaken van het hok.
Er komt dus weer een jong
lijkt me koud voor die kleine straks.
We zullen zien hoe papa en mama het bij dat jong zullen doen.
Maar dit is voor mij wel weer een extra reden om in de nieuwe kooi niet teveel begroeiiing te zetten;dan kan er inderdaad niets verstopt worden.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
Advertentie
Collapse

Opmerking