Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat zijn "witte roos" duiven??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat zijn "witte roos" duiven??

Wat zijn in vredesnaam witteroos duiven?

Of is dit een zelf verzonnen naam van de adverteerder?
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

tis idd wel een hele kleine kooi zeg. als ze los kunnen vliegen en het alleen hun slaap en rust plek is is het te doen maar om gewoon altijd in te zitten lijkt het me geen goed idee en veel te klein

Opmerking

ziet er niet erg comfortabel uit voor die duifjes, hopelijk vliegen ze overdag idd. los rond. Heb geen verstand van duiven, maar zijn het niet die duifjes die ze op bruiloften los laten, misschien daarom witte roos duiven?
      Groetjes Esther

Opmerking

in die hok zitten lachduiven en ik denk niet dat die er uit komen want als ze los komen ben je ze kwijt lachduiven komen niet weer terug op het hok die gaan zwerven en die hok vind ik helemaal niets voor de vogels

Opmerking

Witte roos zijn vredes duiven hebben ze mij verteld.

Maar denk niet dat die in dat kooitje zitten lijken mij ook lach duiven en daar moet je
          van houden.

Opmerking

Ik vind dit kooitje ook wel erg klein voor deze duiven. Ik zal de advertetnie eens naar een vriendin zoeken die ooit zei dat ze nog eens lachduiven wilde. Misschien kan zij de duiven zonder kooi voordelig gaan afhalen ofzo. Zielig.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

vind het idd wel erg zielig in zo klein hokkie. zelf wil je toch ook ruimte hebben om je heen.

Opmerking

Ja en mijn vriendin heeft geen ruimte meer in haar kooi voor nog meer duiven.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Hier (Limburg) worden lachduiven ook wel roosduiven genoemd. Omdat het stof van de duiven tegen gordelroos zou werken.
                  Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

Opmerking

Dit vond ik nog op internet

"Aan de lachduif en zijn gekoer werden vaak allerhande krachten toegekend. Afhankelijk van de landstreek zou hij ongelukken of gruwelijke ziekten voorkomen. Hij zou vooral preventief werken tegen huidziekten zoals netelroos en gordelroos. Daarom werd de lachduif in Noord-Brabant en Limburg ook roosduif genoemd. Men dacht dat vooral het stof van de veren een heilzame werking had."

Opmerking

Nou, dat lijkt me dan een afdoende antwoord op mijn vraag. bedankt!
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Graag gedaan

Bij ons in de vereniging zit een kweker van lachduiven en er komen nog regelmatig mensen bij hem een duifje halen voor o.a. gordelroos, eczeem etc.
                        Volgens hem werkt het echt.

Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee

Opmerking

Ach ja, waarom zou dat niet werken? oorsmeer helpt tegen bijensteken, het sap van paardenbloemne tegen wratten... de natuur heeft alles wat we nodig hebben... koffie tegen hoofdpijn
                          Dus ik geloof het gerust.

Diamantduifjes hebben trouwens ook een hele sterke werking: Als je een beetje sip bent, ga je gewoon een half uurtje voor de kooi staan en dan gaat het weer prima met je
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                            Ach ja, waarom zou dat niet werken? oorsmeer helpt tegen bijensteken, het sap van paardenbloemne tegen wratten... de natuur heeft alles wat we nodig hebben... koffie tegen hoofdpijn
                            Dus ik geloof het gerust.

Diamantduifjes hebben trouwens ook een hele sterke werking: Als je een beetje sip bent, ga je gewoon een half uurtje voor de kooi staan en dan gaat het weer prima met je
                            je vergeet er een zeer veel bier is ook goed om hoofdpijn te krijgen de volgende morgen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                              je vergeet er een zeer veel bier is ook goed om hoofdpijn te krijgen de volgende morgen
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                              X