Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putter x goudvink hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• putter x goudvink hoe?

Beste vogelvrienden,
    Graag had ik geweten hoe ik een goudvink met een putter kruis.
    Is het, a) goudvink man x putter pop of b) putter pop x goudvink man.
    mvrgr

Naar mijn weten is het steeds een goudvinkenpop die men gebruikt.
    En dan zet men de vogels al van in het najaar bijeen om te wennen.

groetjes Frank4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sivle
      Beste vogelvrienden,
      mvrgr
      Volgens mij schrijf je 2 x hetzelfde

Maar lees even berichtje 2 in dit topic:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
        Volgens mij schrijf je 2 x hetzelfde

Maar lees even berichtje 2 in dit topic:

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=5784
        nee barmsijscabaret volgens mij vergis je je, want ik had eerder hetzelfde een beetje gevraagt maar dit is iemand anders die heeft toevallig dezelfde vraag(komt op het zelfde neer) maar goed geantwoord trouwens nog bedankt!
        want het is zeker waar van de goudvink man idd, ze doen namelijk ook iets te veel aan voorspel waardoor er bij een bastaard zelden iets gebeuren zou
        my birds(twa's etc.): http://www.youtube.com/watch?v=C85HO15nawY

Opmerking

Nee hoor, ik heb het nog eens goed gelezen en ik vergis me niet

Je schrijft 2 x dezelfde hybride.

2 x goudvink man
          2 x putter pop

En als je telkens deze combinatie zet zal je resultaat 0 jongen zijn.

In de vogelwereld zet je in principe eerst de naam van de vader en dan de naam van de moeder. Wat je volgens mij eigenlijk bedoelde was:

goudvink x putter
          putter x goudvink

waarbij de tweede optie ten zeerste aangeraden is.

Opmerking

mangoudvink

Barmsijscabaret,je bent scherp.Ik zag het op dezelfde manier als jou,je was me echter te vlug af met beantwoorden,goudvinkman kan volgens mijn info ook nooit ingezet worden voor welke bastaardkweek dan ook.Jammer is dat wel ,lijkt me.

Opmerking

het is dat ik het nu pas zie(ik begreep het al niet) maar dat klopt bij vogels is het altijd zo! man x pop, klopt- goed gezien, alleen ik dacht dat barmsijscabaret het anders bedoelde met een eerdere vraag van mij aan te duiden en ik wilde er op wijzen dat deze vraag weer van iemand anders kwam(sivle) ik maakte de vergissing door de verwijzing naar het topic van mijn vraag(die bijna op hetzelfde neerkwam) dus ik had het idee dat barmsijscabaret zich mischien vergiste in persoon en ik wilde aangeven dat dit een vraag was van weer iemand anders maarja vergissingen worden gemaakt.
              en ik weet ook dat u natuurlijk weet dat dit iemand anders is

Opmerking

voor sivle het volgende:

het is inderdaad waar dat u eigenlijk 2x hetzelfde aangeeft maar dat maakt niet uit we snappen de vraag.

hierbij wordt altijd de man putter gebruikt / goudvink pop.
                (ik ben helaas nog nooit eentje andersom tegengekomen)
                en met het antwoord van barmsijscabaret in het andere topic(ook handig om even te lezen!) zal je ook zien waarom dit niet zo is, was voor mij ook een grote duidelijkheid.

met deze bastaard kweken gebruik je dus: putter x goudvink.
                welke je bij elkaar zet in grootte maakt hierbij weinig uit het is maar net waar je zelf van houdt
                (slim is alleen om liever alleen kleine vogels bij elkaar te zetten/als je liever een kleine kruising kweekt * als je liever een grote kruising kweekt zet je liever een majoor putter bij een noorse goudvink)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sivle
                  Beste vogelvrienden,
                  mvrgr
                  Je moet de puttermannen al in de herfst of winter bij de goudvinkpoppen zetten.
                  In het voorjaar zie je wel wat er een koppel vormt.

groet

rob

Opmerking

kruisingen kweek.

is wat raar. is van . wat zal ik ???. beste is in boxen,ze moeten elkaar horen. rood op rood. en groen op groen. dus popjes van goudvink, kneu. zet daar barmsijsman en een putter man bie. zal wel lukken ze.

Opmerking

Hallo,

ik heb dit jaar voor t eerst getracht om putter x goudvink te kweken. Resultaat tot nu toe 2 jongen en goudvinkpop zojuist begonnen aan 2e legsel.

Ik heb de vogels gewoon gehuisvest in een voliere van 2 x 2 x 2m, hierin zit een onderhand al 8 jarige bloemputterman met een europese goudvinkpop en 2 kanariepoppen uit de mozaiekreeks.

Deze putterman is zeer ervaren qua bastaardkweek en copuleert alle poppen in zijn voliere. Hier houdt het verder wel bij op, want meevoeren van de jongen heb ik hem nog nooit zien doen. Poppen op nest voeren doet hij vrijwel ook niet.

Ik heb hier dus een putterman zitten met nogal bindingsangst, maar daarentegen heb ik al jaren erg mooie bastaarden via hem gekweekt en dacht toen ik in februari dit jaar een europese goudvinkman dood had om het maar te wagen met de overgebleven goudvinkpop.

Ik had er zeker niets van verwacht aangezien de pop pas in februari in de voliere kwam en ik ze nooit dicht bij elkaar heb zien zitten, zelfs nu dulden ze elkaar niet te dicht bij elkaar.

Kortom, een erg leuke en mooie meevaller, ik ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn mocht alles goed gaan.

Groeten Vreekamp

Opmerking

mooie

Oorspronkelijk geplaatst door Vreekamp
                        Hallo,

ik heb dit jaar voor t eerst getracht om putter x goudvink te kweken. Resultaat tot nu toe 2 jongen en goudvinkpop zojuist begonnen aan 2e legsel.

Ik heb de vogels gewoon gehuisvest in een voliere van 2 x 2 x 2m, hierin zit een onderhand al 8 jarige majoorputterman met een europese goudvinkpop en 2 kanariepoppen uit de mozaiekreeks.

Deze putterman is zeer ervaren qua bastaardkweek en copuleert alle poppen in zijn voliere. Hier houdt het verder wel bij op, want meevoeren van de jongen heb ik hem nog nooit zien doen. Poppen op nest voeren doet hij vrijwel ook niet.

Ik heb hier dus een putterman zitten met nogal bindingsangst, maar daarentegen heb ik al jaren erg mooie bastaarden via hem gekweekt en dacht toen ik in februari dit jaar een europese goudvinkman dood had om het maar te wagen met de overgebleven goudvinkpop.

Ik had er zeker niets van verwacht aangezien de pop pas in februari in de voliere kwam en ik ze nooit dicht bij elkaar heb zien zitten, zelfs nu dulden ze elkaar niet te dicht bij elkaar.

Kortom, een erg leuke en mooie meevaller, ik ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn mocht alles goed gaan.

Groeten Vreekamp
                        ja zal genieten van de kleur, van die bastaarden.

Opmerking

Working...
                        X