Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang.......

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoe lang.......

Ik heb een behoorlijk broeds popje dat zelfs nu ze gescheiden zit met vanalles loopt te slepen.....ook aan onderkant echt mooi broedrijp. Hoe lang zou zo een pop bij een mannetjes putter moeten zitten wil men er bevruchte eitjes bij, bedoel laat zij zich direct bevliegen door een mannetjes putter of anders gezegd zal de mannetjes putter de kanarie pop gelijk bevliegen als ze gaat zitten? De man putter zit nu bij een pop putter.......gekoppeld nog niet echt heb ik het idee maar ze zijn bij ekaar en volgen elkaar constant! De man of pop zingt ook steeds vaker zijn lied.

dus als de kanarie pop gaat zitten is de kans groot dat de putterman er gelijk op vliegt of moeten deze ook weken aan elkaar wennen????
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Moeilijke vraag of....................??? Er is toch wel iemand die ervaring ermee heeft?

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Opmerking

okeej daar kan ik wat mee, ik wist niet of het verstandig zou zijn om de man even weg te halen en bij de kanarie pop te zetten.

Maar om een beeld te schetsen............... Het zal al niet makkelijk worden misschien om de putters op nest te krijgen want ze zitten in een vlucht van 1,20 x 40 x 40.....heb het e.e.a. netjes wat aangekleed met wat groen (kunst) verzorg ze goed en verder veel rust.........voer wildzang met wat extra negerzaat, eivoer orlux voor goudvink en putter gemengd met wat eivoer van cede voor kanarie, om de dag krijgen ze een paar knoppen van de paardebloem (ook als tip hier gekregen)
          Ik hoor de putter steeds vaker smorgen beginnen met zijn liedje, vind dat prachtig, maar als ik op de kamer kom dan stopt ie meteen, ja op het pieppiep geluid na, ze zijn wat schuw.

Ik wil niks overhaast doen en als ik geen jongen krijg ervan is het jammer maar dan is het niet anders.

Het is dus niet slim om de putters bij elkaar weg te halen, dat zal ik dan ook niet doen. Is het dan wel slim om een kanarie pop bij hun in de kooi te doen of raden jullie dat af. Nogmaals tis puur nieuwsgierigheid van me en wil alles weten

Bedankt alvast voor de antwoorden/tips

Opmerking

In die kleine kooi zou ik ook geen kanarie bijzetten Stel zij gaat broeden, dan vliegen er evt als alles meezit 4-5 bastaardjes uit en dan zitten er dus 7-8 vogels in de kooi als de putterpop broeds wordt. Dan kun je een nestje van haar wel vergeten want dan vindt zij het veel te druk om te broeden

Opmerking

niet doen

ik zou in die kooi geen kanarie pop er bij zetten, die pop word niet eerder getreden dan dat de putterman broedrijp is. als die man dan broedrijp is kan hij beter de putter pop treden. als er dan eitjes van komen, zou ik zowiezo de putter man erbij vandaan halen, omdat die nogal eens de eieren verstoren. dan kan hij wel even een week of 2 -3 bij de kanariepop zitten. de putter man zet je dan pas terug als de jongen een paar dagen oud zijn.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
              X