Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel putters + kanariepop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• koppel putters + kanariepop

is het mogelijk om bij een koppel putters een kanariepop bij te zetten voor de bastaardkweek of gaat de man enkel naar de putterpop kijken?

mvg

ik denk toch tot beter is gewoon putter man x kanarie pop in een kweekkooi/broedkooi, want je putter man gaan normaal gezien niet naar de kanarie pop kijken.

ofwel moet hij zo hitsig zijn tot hij alles steekt, maar normaal gezien zou dit onbevruchte eitjes opleveren.

mvg

Opmerking

gewoon bij mekaar zetten, voor hetzelfde geld pakt hij zowel de putterpop als de kanariepop.

Opmerking

Denk dat dat van de putterman zelf af zal hangen. De ene kent kanaries en is er door groot gebracht terwijl een andere putter het als totaal andere soort ziet en er eerst verplicht een half jaar mee opgekooid moet zitten wil hij het overwegen uberhaubt. Dus het zal van je vogel zelf af hangen. Een hitsige vogel die kanaries als eigen soort ziet zal zeker even op een pop in de paarhouding hupsen. Dat gebeurd in de natuur ook. Veel vogelsoorten paren ook met de pop van de buurman.

De essentie is, kent deze putter kanariepoppen? Is hij al eens voor de bastaardkweek gebruikt? Een hitsige man springt op alle poppen die zich voor hem drukken. Op youtube zie je zelfs filmpjes van puttermannen die poppen op de hand van de kweker bevruchten. Op commando zeg maar.

Opmerking

Hier een geinig filmpje van een drukkerputtertje: https://www.youtube.com/watch?v=qewSNK5BOuw en deze paren op de hand https://www.youtube.com/watch?v=UlNWwYrZJk8
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Now way

Ik vrees ervoor!
            Ja kan het altijd proberen, maar mijn ervaring met putters (+ bastaarden kweek) leert dat een putterman niet omkijkt naar andere (poppen) soorten als er een putterpop zichtbaar in de buurt is.
            Laat staan dat hij ermee gepaard is.
            Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door putterjer Bekijk Bericht
              Ik vrees ervoor!
              Ja kan het altijd proberen, maar mijn ervaring met putters (+ bastaarden kweek) leert dat een putterman niet omkijkt naar andere (poppen) soorten als er een putterpop zichtbaar in de buurt is.
              Laat staan dat hij ermee gepaard is.
              dat dacht ik nu toch dus ook al, maar idd wie niet waagt wie niet wint zegt men altijd.

dus proberen waard, maar ook ik denk tot dit tevergeefs gaat zijn.

ik zelf als ik bastaarden wil, zet ik man putter x kanarie pop ruime tijd apart van hun soorten en blijven bij elkaar, maar gelijk hier in de voliere heb ik koppel putter en kanarie poppe samen, maar ook hier kijkt de putter man helemaal niet na de kanarie's, alleen maar zijn putter pop, en komt wat te dicht bij zijn pop wordt meneer agressief.

maar altijd proberen waard natuurlijk, wens je veel succes.

Opmerking

Working...
              X