Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pop sijs bastaard (kanarie) broed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• pop sijs bastaard (kanarie) broed

ik heb al eens vermeld dat de sijs man een kanarie popje voerde he .

wel nu nog beter nieuws de kanarie maakt een nest hopelijk doet de sijs zijn werk in de voliere .

maar als we jongen hebben moeten we die dan ringen zo ja welke maat ?
    MVG senne
    16 jaar !

http://waarneming.nl/

denk wel dat het moet. als ik jou was zou ik ze ringen met 2.9/2.8 dan zijn de ringen nooit te klein. te groot zijn ze denk ik niet zo gemakkelijk omdat je met kanaries kruist.

Opmerking

ja maar de vogels zijn in bezit van mijn stiefpa vroeger van mij.

en ik denk niet dat hij ringen gaat gaan bestellen voor de eventuele bastaarden.

al denk ik ook dat het verplicht is om ze te ringen .

maar we zullen wel zien zeker wat eruit komt
      MVG senne
      16 jaar !

Opmerking

bastaarden moeten niet geringd worden, ze worden liefst wel geringd, om te kunnen zien van welk jaar ze zijn en tot ze je eige kweeknummer dragen, maar moeten is niet van partij, mijn bastaarde hebbe nooit een ring gehad, dit jaar wel een ringetje aan doen, is altijd beter als je bewijs hebt van hoe oud de vogel is die je verkoopt, van plaats tot je een bastaard verkoopt zonder ring. europese moeten geringd worden!, maar gelijk sommige tropen is dit ook niet van de partij, gelijk zebravinkjes en dergelijken moeten ook niet geringt worden, een bastaard ook niet om dat zij geen zuivere vogel is, is alleen fijner voor de koper van je vogel als hij zich afvraagt hoe oud die nu is, maar meer ook niet.

Opmerking

Opmerking

jip

Inderdaad, in NL dienen hybriden waarvan 1 of meer ouders een Europese soort betreft, wettelijk geringd te worden met ringen voor europese cultuurvogels.

Punt 8 van de folder "Algemene informatie",

"Dit geldt ook voor hybride vogels, als daarbij een beschermde vogel is betrokken"

Groet,

Rob.

Opmerking

je zegt het in nederland.
              ik woon in belgie dus eigenlijk geeft het niet dat ze niet geringd zijn .

hopelijk bevrucht de sijs man de kanarie pop gouw want ze heeft al een mooi nestje .
              MVG senne
              16 jaar !

Opmerking

Ringen

Oorspronkelijk geplaatst door senne Bekijk Bericht
                je zegt het in nederland.
                ik woon in belgie dus eigenlijk geeft het niet dat ze niet geringd zijn .

hopelijk bevrucht de sijs man de kanarie pop gouw want ze heeft al een mooi nestje .
                Senne,
                Best altijd ringen.
                De ringmaat = die v/d grootste oudervogel. In jouw geval dus de kanarie.
                Kunnen gewoon met kanarie-ringen geringd worden.
                Zo kan je altijd het jaartal bewijzen!
                Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door putterjer Bekijk Bericht
                  De ringmaat = die v/d grootste oudervogel. In jouw geval dus de kanarie.
                  Kunnen gewoon met kanarie-ringen geringd worden.
                  Ik gebruik steeds de omzettingstabel. Sommige bastaarden sijs x kanarie kan je makkelijk als ze zelfs drie jaar oud zijn nog met een 2.9 ringen ...

Zie pg. 12 van deze pdf

Opmerking

als je het vogels deze tabel doet dan zal het ook wel goed zijn denk ik. maar is er dan geen kans dat ze toch te klein zijn?

Opmerking

beetje laat maar de jongen zijn gewoon kanarie's

de sijs heeft ze niet kunnen bevruchten .

wel zie ik dat hij dat popje nog steeds voedert ?

ookal heeft de kanarie pop jongen met een andere kanarie man
                      MVG senne
                      16 jaar !

Opmerking

Working...
                      X