Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bastaardputters met jonge of oude poppen kweken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Uit 3 nesten enkel maar mannen halen, lijkt me een "zeer" strek verhaal...
    Nu ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
    Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door putterjer
      Uit 3 nesten enkel maar mannen halen, lijkt me een "zeer" strek verhaal...
      Nu ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
      beste,

dit is echt waar gebeurd er bestaan wel wonderen!

mijn opa kweekte altijd goudvinken en trok 16 mannen goudvink uit 3 nesten.

toen ruilde hij 8 poppen voor 8 mannen en het volgende jaar trok hij er geen uit!

toen heeft hij ze allemaal weggegeven zo teleurgesteld was ie

met vriendelijke groeten

brecht

3 jaar wildzang en kanaries
      jeugd

4 jaar houder en kweker van europese vogels en kanaries

Opmerking

kijk dat is pas kweken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door binkie
          kijk dat is pas kweken.
          beste,

dat is waar binkie dit is pas kweken maar door die grote teleurstelling is mijn opa wel gestopt jammer genoeg.

met vriendelijke groeten

brecht

jeugd

Opmerking

brecht, je hebt altijd ups en downs bij het houden van vogels of welke hobby dan ook, ik ben ook sportvisser ik ga vaak visse maar soms vang je helemaal niets terwijl andere wel weer wat vangen, moet ik dan ook stoppe met visse?.

heb ook nu 2 jaar achter elkaar pech gehad met de vogels veel dooie gehad door ziekte en muizen, maar moet ik nu ook stoppen met vogels te houden voor een tegenslag?, je opa is ook al wat ouder komt nog harder aan snap ik wel, maar je moet gewoon terug in je zadel springen en terug opnieuw beginnen en proberen het beste er van te maken wordt toch wel trug beter als je het maar probeert.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
              brecht, je hebt altijd ups en downs bij het houden van vogels of welke hobby dan ook, ik ben ook sportvisser ik ga vaak visse maar soms vang je helemaal niets terwijl andere wel weer wat vangen, moet ik dan ook stoppe met visse?.

heb ook nu 2 jaar achter elkaar pech gehad met de vogels veel dooie gehad door ziekte en muizen, maar moet ik nu ook stoppen met vogels te houden voor een tegenslag?, je opa is ook al wat ouder komt nog harder aan snap ik wel, maar je moet gewoon terug in je zadel springen en terug opnieuw beginnen en proberen het beste er van te maken wordt toch wel trug beter als je het maar probeert.
              beste,

wij hebben al 2 dezelfde hobby's dat is vogels houden/kweken en gaan vissen!

mar hoe u zegt mijn opa kon er gewoon niet tegen. er kwamen ziektes: de hapziekte en er kweekte geen van de 8 koppels.

met vriendelijke groeten

brecht

jeugd

Opmerking

belge voor iets zkr?, en brecht ik heb 6 koppels gehad ik heb dus geen 1 jonge gezien hoor, ik heb ze weg gedaan en heb nieuwe gehaalt nu afwachten wat dit wordt dit jaar.

Opmerking

belge voor iets zkr?, en brecht ik heb 6 koppels gehad ik heb dus geen 1 jonge gezien hoor, ik heb ze weg gedaan en heb nieuwe gehaalt nu afwachten wat dit wordt dit jaar.
                  beste,
                  tuurlijk zijn wij belgen voor iets het zit in ons bloed

maar de goudvink is ook een zeer moeilijke vogel om mee te kweken.
                  het ene jaar kan je veel geluk hebben en het andere kun je helemaal geeen 1 jong zien!

maar ik wens jou met je nieuw koppelen heel veel succes!

met vriendelijke groeten

brecht

jeugd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door brecht2
                    beste,
                    tuurlijk zijn wij belgen voor iets het zit in ons bloed

maar de goudvink is ook een zeer moeilijke vogel om mee te kweken.
                    het ene jaar kan je veel geluk hebben en het andere kun je helemaal geeen 1 jong zien!

maar ik wens jou met je nieuw koppelen heel veel succes!

met vriendelijke groeten

brecht

ik moet eerst nieuwe poppe zien te regelen van goudvinken, ik heb maar 1 noorse pop nog maar over en dies gepaard met bloemputter man dus die ga ik niet gebruiken voor goudvink x goudvink.

heb nu 2 losse noorse manne zitten, dus ik moet nog eerst 2 losse poppe zien te vinden voor de kweek, en een europese man goudvink want heb een popje maar geen man.

maar jij ook alvast succes met de kweek, ik moet eerst mijn nieuwe voliere's deze week in elkaar zetten en dan pas nieuwe vogels halen.

Opmerking

ik moet eerst nieuwe poppe zien te regelen van goudvinken, ik heb maar 1 noorse pop nog maar over en dies gepaard met bloemputter man dus die ga ik niet gebruiken voor goudvink x goudvink.

heb nu 2 losse noorse manne zitten, dus ik moet nog eerst 2 losse poppe zien te vinden voor de kweek, en een europese man goudvink want heb een popje maar geen man.

maar jij ook alvast succes met de kweek, ik moet eerst mijn nieuwe voliere's deze week in elkaar zetten en dan pas nieuwe vogels halen.
                      jeugd

Opmerking

klopt, moet alleen ff kijken waar ik die ga zetten, en dan kan ik beginnen er mee.

hoop het ook voor je.

Opmerking

klopt, moet alleen ff kijken waar ik die ga zetten, en dan kan ik beginnen er mee.

hoop het ook voor je.
                          beste,

liefst het best zetten waar veel zon is dat hebben de vogels graag

met vriendelijke groeten

brecht

jeugd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door brecht2
                            beste,

liefst het best zetten waar veel zon is dat hebben de vogels graag

met vriendelijke groeten

brecht

brecht, ik bedoel waar hij het beste uit de wind en dergelijken staat, dat moet ik weten zon komt overal dat is geen probleem.

alleen vinden waar minder wind komt en daar zet ik hem, want wil mijn vogels niet in de tocht zetten want das zeker niet de bedoeling.

Opmerking

Working...
                            X