Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe weten jullie wat jullie op wat moeten zetten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik heb gekeken naar de vogels vandaag.

de sijs is inderdaad een man maar de barmsijs is toch een pop.

maar men stiefpa zij dat hij het al gezien had dat de sijs op kanarie's vloog.

toen zei ik dat hij ze in kweekkooien moest steken.

hij antwoorde dat hij dat al geprobeerd had en dat hij niks had van jongen of bevruchte eieren.

maar ik ga het nog eens vragen hopelijk wil hij het doen

maar nu in kweekkooien steken ,of in december
    zitten ze dan niet lang in kweekkooien,
    tegen dat ze gaan kweken.
    MVG senne
    16 jaar !

http://waarneming.nl/

Opmerking

en hoe kun je zien tot de barmsijs een pop is?, om dat die geen rodeborst heeft?.

want dat hebben hier sommige ook niet en zijn toch mannen, als je ze kleurt en pluimpjes trekt zul je het erna wel zien wat man en pop is.

en anders moet je al zeer goede ogen hebben denk ik, dus kan nogaltijd zijn tot de barmsijs een man is of idd een popje.

als je sijs x kanarie wilt doen maakt dat in principe niet veel uit, maar als je europese x europese wilt doen moeten ze meestal lieft zo lang mogelijk samen zitten.

maar voor sijs x kanarie zou je ook nog in januarie kunnen samen zetten of later pas, sommige zetten hun vogels pas maart / april pas samen voor de kweek moet je eigelijk zelf beetje uitzoeken maar ik doe altijd lieft zo lang mogelijk bij elkaar.

Opmerking

de barmijs had geen rode borst nog een rode kopvlek.

vandaar is het een pop normaal of niet ?
        MVG senne
        16 jaar !

Opmerking

haha, nee senne wilt niet zeggen tot ze geen rode kop/rode borst hebben tot het daarom om een popje gaat.

heb je meestal als je de vogels niet opkleurt, heb hier er ook 4 zitten geen rode kop of borst dacht in het begin ook zijn poppen.

helaas waren het mannen, ik kan ook hier niet zeggen das 100%zeker een pop of man.

dus zou je echt al bij een goede kweker moeten vragen of dergelijken, die zullen het mss wel zien ik zie het zelf ook niet.

alleen als ik ze opkleur met natuurlijke dingen, en pluimpjes trekt op de borst een paar maar.

en na een tijdje zal die kleuren na rood voor de man of gewoon nix voor de pop, je kunt stinkertjes proberen te geven aan je vogels de bloemknopjes dan daar kleuren ze ook van.(stinkertjes afrikaantjes andere namen weet ik er niet van)

Opmerking

ok bedankt.

kun je afrikaantjes geven dan wist niet dat vogels die aten.

er staan er een paar op school .
            ik volg tuinbouw vandaar.
            MVG senne
            16 jaar !

Opmerking

jha senne je kunt dit geven, dit is 1 van mijn trucjes die ik gebruik.

maar je moet het ze ook wel eerst leren eten want in het begin zullen ze eerst alleen kijken er naar, maar na een tijdje dan eten ze dit goed.

die op je school zullen wss bespoten zijn niet?, en waar volg je tuinbouw als ik dat mag vragen?.

heb het zelf ook gevolgt, daarom tot ik veel natuurlijke dingen weet en gebruik voor mijn vogels te kleuren zonder darm/maagklachten bij de vogels.

Opmerking

ik weet niet als ze bespoten zijn denk van niet.

ik volg 1e jaar tuinbouw in oudenaarde (belgie) .

heb men eerste jaar ergens anders gedaan.
                MVG senne
                16 jaar !

Opmerking

normaal gezien wel, zijn ze gewoon voor de schoonheid of voor de verkoop?.

en anders knip je een paar topjes af als ze bijna goed zijn tot de zaadjes er uitkomen. heb je ze ook en meer.

oh ok. dus eigelijk 2de jaar tb dan?.

Opmerking

ja inderdaad 2e jaar tb

en ze staan er gewoon voor schoonheid een stuk of 6 die staan in onze moestuin

ik heb nog niks zien spuiten op de planten .

hopelijk zijn ze niet bespoten dan .

en wat moet je geven bloem of blad of mag beide?

bedankt voor de tip
                    MVG senne
                    16 jaar !

Opmerking

leuke opleiding, als je met je leerkrachten overweg kunt teminste.

dit was dus niet bij mij het geval, had elke dag wel ruzie met 1 van hun haha.

dan moeten ze normaal gezien goed zijn, als het voor verkoop was werden ze bespoten tegen ziektes en bladluisjes enz dan ga je vogels sterven als je dit moest geven.

ik heb alleen tot nu toe de bloem gegeven, om dat mijn bladeren niet goed waren na mijn zin(bruine plekjes op enz).

maar normaal gezien moet beide wel kunnen, maar in maten geven niet te veel want kan ook slecht zijn voor je vogels als ze dit te veel krijgen.

ik zelf hou het op 1 bloempje om de 2 dagen per vogel, maar krijgen ook nog ander groenvoer natuurlijk gelijk onkruidzaden gelijk theuniszaad enz, en appel, broccolie, witloof, wortelen.

dus beetje in maten geven, ik verander om de dag van voer(groenvoer dan). dan krijgen ze bv een stuk appel, dag er na broccolie, en dan de dag daarna weer iets anders.

maar zijn ook keren bij tot ze 1 week groen krijgen en 1 week weer niet. als ik vind tot ze te veel groen gehad hebben beperk ik het een beetje.

Opmerking

ik kom best wel overeen met de leerkrachten.

ook heb ik bij sommige leerkrachten zo van jij ...
                        met hun stomme regeltjes soms .
                        zo was men bus telaat op school en we waren met zen 10en telaat op school .
                        we zijden meneer de bus had vertraging.
                        hij zij neem dan 1 vroeger .
                        en we kregen een nota in de agenda !!!!

je hebt gezonde vogeltjes dan .

ik wist niet dat je elke dag groenvoer kon geven dacht dat dit slecht was .
                        ivm diaree

ik geef vooral paardenbloemblad aan de kanarie's deze stan hier toch overal

en klaver ,appel, sinaasappels geef ik soms ook.
                        ik had nog nooit gedacht aan brocolli of witloof enz.
                        MVG senne
                        16 jaar !

Opmerking

oh dan is het goed, ik had elke dag ruzie met hun was niet hun fout zeker niet ik moest gewoon nix hebben van leren.

haha die kon mij toch de hoogste boom in met zijn nota da weet ik wel, ik was een echte lastpost op school eerlijk waar.

zijde ze iets en stond het me niet aan dan deed ik mijn mond open, ze belde bijna elke dag na mijn ouders voor te zeggen tot ik het weer had haha.

of gewoon na huis gaan als ik geen goesting meer had enz, had echt zo iets van school? pff wat leert ge hier achter een bankje zitten en luisteren saai!!. en vertrok ik na huis.

ik probeer ze gezond te houden laten we het daar op houden haha, dat is het ook hoor! vergis je zeker niet.

daarom ik geef alles in maten, elke vogel krijgt juist genoeg vitamine voor gezond te blijven maar voor niet aan de diaree geraken.

zeer goed, je kunt ook de paardebloemknoppe aan ze geven ook goed voor ze! geef ik ook aan de mijn.

je geeft goede vitamine das voornaamste, ik wist het eerst ook niet hoor.

maar toen ik voor de eerste keer broccolie gaf aan ze de goudvink pop direct daar op en aant eten.

en met witloof en worteltjes juist het zelfde, maar je moet het ze leren eten, sommige krijgen het hier ook en die bekijken het van was mich da?.

maar zij zullen ook wel 1 van dees door hebben tot het voor te eten is, en niet voor hun behoefte op te doen.

Opmerking

MVG senne
                            16 jaar !

Opmerking

leuk!, hopelijk pakt dit idd dan met kweek 014.

dit heb ik hier met mijn putter man x noorse goudvink pop, zeer leuk om te zien ook hier afwachten wat dit gaat worden.

Opmerking

Working...
                              X