Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe weten jullie wat jullie op wat moeten zetten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hoe weten jullie wat jullie op wat moeten zetten

hoe weten jullie wie de vrouw moet zijn en wie de man ?

vb distelvink x kanarie en niet kanarie x distelvink?

naar wat kijken jullie eigenlijk.

men stief pa heeft een sijs en een barmsijs zitten.

+ kanaries

weet het geslacht wel niet .

hij had vorig jaar proberen bastaarden kweken maar daar is niks van gelukt ?

heeft iemand een voorbeeldje van barmsijs x kanarie
    MVG senne
    16 jaar !

http://waarneming.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door senne
      hoe weten jullie wie de vrouw moet zijn en wie de man ?

vb distelvink x kanarie en niet kanarie x distelvink?

naar wat kijken jullie eigenlijk.

men stief pa heeft een sijs en een barmsijs zitten.

+ kanaries

weet het geslacht wel niet .

hij had vorig jaar proberen bastaarden kweken maar daar is niks van gelukt ?

heeft iemand een voorbeeldje van barmsijs x kanarie
      voor een voorbeeldje van barmsijs x kanarie kijk eventjes bij fotoalbum op het forum zul je ze zeker wel tegen komen.

Opmerking

ok bedankt

dus dan moet de barmsijs en sijs en man zijn om te kunnen kruisen met kanarie poppen

en niet kanarie man x sijs pop

ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat ...xgoudvink pop niet lukt

dat je altijd de man moet gebruiken .

heb gekeken in foto album er bestaat geen album voor bastaarden en bij kanaries en inlandse vogels vind ik ook niks
        MVG senne
        16 jaar !

Opmerking

klopt man barmsijs x kanarie pop, sijs man x kanarie pop.

maar vroeg genoeg bij elkaar zetten, en pinky's en bufallowormpjes leren eten tot ze dit verder voeren aan de jongen. ook beste al leren eten voor de winter en nu zeker al bij elkaar zetten.

juist wel, ze zeggen tot het bijna onmogelijk is voor te kruisen met goudvinken, maar als je een pop goudvink x maxicanse roodmus man zet pakt ook maar je moet gewoon zorgen tot je de man op een pop zet van een andere soort.

goudvink man kruisen met iets anders probeer het niet want je vogel blijft er aan, had toen ook een blauwe/bruine pop kanarie bij goudvink man zitten,

als ik die kanarie pop niet had weg gepakt, was ze wss die avond nog gestorven.

daarom altijd een man x kanarie pop ofs.

http://www.goudengids-shopping.be/ca...&did=169&lng=0 link komt nog van jou dacht ik?, staan ze bij putter x kanarie - barmsijs x kanarie.

Opmerking

1. Foto van Barmsijs x Kanarie vind je op onderstaande link:

http://www.pagesdor-shopping.be/cata...&did=169&lng=0

Vergeet niet dat deze nakomelingen vaak met misvormde snavel geboren worden. Net daarom kweek ik deze hybride niet meer.

2. Sijs x Kanarie en Barmsijs x Kanarie is natuurlijk makkelijker dan Kanarie x Sijs. Voor de tijd van alle mutatiesijzen was het de uitdaging om vb. een agaat wit opaal kanarie (man) x sijs (pop) te kweken. De popjes hieruit waren namelijk kleurmutaties. Sinds de explosie van allerlei kleurtjes bij de sijzen is dit niet langer noodzakelijk om eens een ander kleurtje van deze hybride te kweken.

3. Altijd een goudvinkpop gebruiken voor hybridenkweek.

4. Hybriden met kanariepop zet ik nooit van tevoren bij elkaar. Deze gaan pas maart - april bij elkaar in een vluchtje of broedkooi.

5. Afgelopen kweekseizoen tal van hybridenkoppels opgezet zonder kanariebloed en van de 4 hybriden zonder kanariebloed die ik gekweekt heb was er eentje van een koppel dat ik pas midden juni heb gevormd door uitval van de partners. Dit koppel was een groenvink x distelvink. Je hoeft dus niet steeds de partners maanden van tevoren bij elkaar te zetten, maar ik probeer het toch ook steeds te doen. Je kan geluk hebben, maar ga hier niet steeds vanuit.

Opmerking

klopt barmsijscabaret,

heb je toch geluk gehad denk ik wel, want tot dat nog lukt als je ze dan pas bij elkaar zet is echt geluk hebben.

klopt ga daar maar niet van uit, denk als het 1 keer op de 5 lukt tot je blij mag zijn.

ik zet ze liefst zo lang mogelijk van te voren samen voor zeker te zijn als dit wel pakt of niet, kans is groter tot dit pakt als ze langer samen alleen zitten met hun 2, dan tot je wacht tot maart of juni.

en daarom is eigelijk het besten tot je ze van te voren al samen zet, maar daar kies je zelf voor natuurlijk.

heb je geluk gelijk barmsijscabaret is het goed natuurlijk, heb je pech ja dan weet je tot je nix hebt natuurlijk.

Opmerking

MVG senne
                16 jaar !

Opmerking

zingen ze niet?, en is het sijsje donker geel met zwarte kop?, of is het een lichtgeel? en op de buik meer wit met tekening?.

Opmerking

ik ben nu bij men pa .

vrijdag ga ik als ik bij men ma en stiefpa ga eens kijken wat voor geslachten de vogels hebben .

en dan zeggen tegen men stiefpa als hij de vogels wil samen zetten met kanarie popjes in een kweekkooi als het de moment is .

maar de vogels zitten samen met kanarie's in 1 voliere maar ze geven geen bastaarden.

komt dit misschien omdat de kanarie mannen feller zijn ?

dit jaar heeft men stiefpa maar 1 jong op stok gekregen(kanarie) slecht jaar.

hopelijk wilt hij het nog eens proberen en volgen er jongen.

vorig jaar had hij al geprobeert te kruisen met kanarie's (geen enkel jong)
                    hij had toen ook putters
                    maar hij heeft deze allemaal weggedaan op de sijs en barmsijs na
                    en mijn mooie kruisingen kleurkanarie x waterslager vind ik de mooiste kanarie's die er zitten bij men stiefpa .

(ze zijn wel bont )

ps kan je ook sijs barmsijs kruisen als 1 van hen toch een pop blijkt te zijn ?
                    MVG senne
                    16 jaar !

Opmerking

hier mooie kruisingen inlandse vogels .

kijk naar die vink kruisingen
                      MVG senne
                      16 jaar !

Opmerking

senne als je sijs een man is en je barmsijs een pop kun je ze samen apart zetten, is de sijs een pop en de barmsijs de man kun je ze nog altijd apart samen zetten.

je moet gewoon vroeg samen zetten eivoer voeren en leren eten met pinky's en buffalowwormen enz en met rust laten en dan zul je normaal wel jongen krijgen.

hier is het ook een slecht jaar geweest bij vele mensen denk ik wel, dus licht niet alleen bij jullie hoor.

Opmerking

ok

maar ik heb 'eens zitten lezen over kanarie's .
                          over de wisselbroed .

eigenlijk kan men stiefpa als hij hopelijk wil als de sijs een man is en de barmsijs een pop is aan wisselbroed doen.
                          dan heeft hij zowel kanarie bastaarden en barmsijs bastaarden .

niet ?

of geeft dit te veel stress aan deze vogels .

en moet hij zich beperken tot kanarie of als de barmsijs en pop blijkt te zijn barmsijs bastaarden.

op de link die ik deelde bastaarden inlandse vogels staat er geen enkele bastaard sijs x barmsijs.

en op tijd samenzetten van de vogels wanner gebeurd dit het best ?
                          o ja het zou eventueel moeten gebeuren in gewone kanarie kweekkooien .
                          MVG senne
                          16 jaar !

Opmerking

wisselbroed kun je beste bij kanarie's laten, en niet tussen sijs x barmsijs.

als dit een koppel moest vormen kun je dit het besten bij elkaar laten, optijd bij elkaar zetten is rond september/oktober/november/december of later maar beste is september of oktober of november.

moet lukken normaal, die hoeven niet helemaal groot te zitten hoe kleiner hoe beter eigelijk maar ook wel niet te klein natuurlijk.

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X