Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bastaardputter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bastaardputter

ik heb 1 jonge bastaardputter en deze laat een duidelijke keelvlek zien. is dit een man . ik heb ooit op dit of een ander forum heir een topic met foto,s over gezien maar kan ze niet weer vinden. overigens heb ik wel pech . probeer al jaren bastaardputters te kweken . zonder succes . dit jaar weer geprobeerd . aangezien ik vroeg ben gaan kweken heb ik eerst een kanarieman bij de putterman en de kanariepop ingegooid ,omdat ik dacht dat de putter zo vroeg nog niet in stemming zou zijn. pop legt 5 eitjes alles bevrucht en wat denk je 4 jonge kanaries en 1 bastaard. putter gedraagt zich voorbeeldig en voert de pop op het nest. na een paar dagen gaat hij dik zitten en sterft . heb ik weer !!

Tja zulke dingen gebeuren

Ikzelf heb meerder keren een hele ""goeie"" putterman gehad
    Die kon ik van de ene pop na de andere pop verplaatsen(wisselbroed)
    Of het nu een goudagaatpop isabel pop of een groene of blauwe pop was maakte niks uit,ze zagen ze allen graag.
    zelfs bevriende vogelaars konden dit vol ongeloof aanschouwen.
    Hij zag de nieuwe pop begon te zingen en te dansen en de pop liet zich treden voor m'nne neus.
    Zelfs na paar dagen begon de man al in m'n hand te zingen.
    MAAR ik kreeg deze nooit de volgende winter door.
    Deze vogels bleven zingen,amper ruien en tegen november december waren ze dood.
    Terwijl de kanaries,bastaarden,andere putters in het zelfde verblijf nergens last van hadden.
    Ook ooit bij ene de staart getrokken omdat wilzang dan"uit" 't vuur zouden geraken maar ook dat mislukte.
    Ik gaf niks van medicijnen of vitamines wel eivoer volop in de kweek en 1x per week een snoepbakje rest van het jaar.

Mvg Frank4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loxia
      ik heb 1 jonge bastaardputter en deze laat een duidelijke keelvlek zien. is dit een man . ik heb ooit op dit of een ander forum heir een topic met foto,s over gezien maar kan ze niet weer vinden. overigens heb ik wel pech . probeer al jaren bastaardputters te kweken . zonder succes . dit jaar weer geprobeerd . aangezien ik vroeg ben gaan kweken heb ik eerst een kanarieman bij de putterman en de kanariepop ingegooid ,omdat ik dacht dat de putter zo vroeg nog niet in stemming zou zijn. pop legt 5 eitjes alles bevrucht en wat denk je 4 jonge kanaries en 1 bastaard. putter gedraagt zich voorbeeldig en voert de pop op het nest. na een paar dagen gaat hij dik zitten en sterft . heb ik weer !!
      De gele keelvlek of "ketting" ( hoe de bastaard kwekers hem noemen ) is inderdaaad een bijna zeker indicator voor het mannelijke geslacht .

Maar rond dag 60 tot 80 zal er een verkleuring optreden op de stuit , en dan is er 100% zekerheid ...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
        De gele keelvlek of "ketting" ( hoe de bastaard kwekers hem noemen ) is inderdaaad een bijna zeker indicator voor het mannelijke geslacht .

Maar rond dag 60 tot 80 zal er een verkleuring optreden op de stuit , en dan is er 100% zekerheid ...
        Wat bedoel je precies met de verkleuring op de stuit .?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loxia
          Wat bedoel je precies met de verkleuring op de stuit .?
          Bij de mannetjes zal een verkleuring op de stuit komen , meestal knalgeel of rood , hangt natuurlijk af van de kleur van de bastaard . Poppen hebben dit bijna helemaal niet . Dus deze factor is doorslag gevend , maar wel maar na 80 dagen waar te nemen . Een goeie bastaard man zingt al vanaf de moment dat hij zelfstandig gaat eten , en met zingen bedoel ik "oefenen" ... sommige poppen zouden dit ook al durven doen . Daarom is de stuit-factor voor mij het meest doorslag gevend naast de hals-verkleuring .

Ik had ooit foto's geplaatst op deze forum van m'n bastaarden , en de stuit verkleuring maar vind niet direct de topic terug .

Opmerking

http://www.vogelcafe.nl/showpost.php...7&postcount=51

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=11316

Opmerking

Working...
            X