Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bastaarden met roodmussen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Wat ook kan om de Pheao roodmus pop te zetten is een Pheao barmsijs man of een split Pheao barmsijsman.

    Hieruit krijg Pheao kruizingen, heb ze nog niet zelf gezien, maar lijken mij mooie vogels.

    Opmerking


    • #32
      Kan mooie vogel worden maar vraag me wel eens af of de zangcapaciteit van de jonge bastaard beinvloed wordt door de vader.Vind de zang van een groenlingman of barmsijsman niet geweldig en zou dan toch voor een ouder met meer/mooiere zang gaan .Als de pheaoputter niet bestaat , mischien kapoetsen of zwartkopsijs.

      mvg eddie

      Opmerking


      • #33
        En voor de liefhebbers van bastaarden.Zaterdag in geesbrug op de eendagsshow zijn naast de cultuurvogels denk ik wel verschillende exemplaren te bewonderen.Minimaal een europese ouder en sommigen ook speciaal op kleur samengezet waarbij de zang op de tweede plaats komt.

        mvg eddie

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door girlits
          Kan mooie vogel worden maar vraag me wel eens af of de zangcapaciteit van de jonge bastaard beinvloed wordt door de vader.Vind de zang van een groenlingman of barmsijsman niet geweldig en zou dan toch voor een ouder met meer/mooiere zang gaan .Als de pheaoputter niet bestaat , mischien kapoetsen of zwartkopsijs.

          mvg eddie
          De phaeo die in het boek van Natale staat heeft zilvergrijze vleugels en heeft ook geen rode ogen.

          De ino- of phaeofactor werkt hoofdzakelijk op ALLE eumelaninen, t.t.z. alle bruine en zwarte eumelanine wordt uit het uiterlijk van deze vogels verdrongen. Alleen het bruin phaeomelanine blijft over.

          Opmerking


          • #35
            Eddy,

            Zangkwaliteit zou je kunnen krijgen als je de mannelijke bastaarden opkooit met mexicaanse roodmussen, dan kunnen ze de zang van hen overnemen.

            Ik heb eens een kruising gehad tussen groenling en kanarie (kleur kanarie), deze was destijds opgekooid met een aantal timbrado mannen, deze nam de zang over van de timbrado's. Ook eens een kruising gekweekt tussen edelzanger en kanarie, deze had de zang van de edelzanger aangeleerd.

            De zang is dus volgens mij aan te leren.

            Opmerking


            • #36
              bij kruisers/bastaarden moet de zang worden aangeleerd welke de eigenaar wilt hebben.

              bv putter zang wordt deze vogel alleen bij putters gezet en nix anders en dan neemt deze de zang over.

              laat je hem gewoon doen gaat hij beetje dom fluiten zoals wij zeggen. zang wordt aangeleerd welke ook vernoemt wordt.

              Opmerking


              • #37
                Weet ook wel dat je bastaarden veel kunt aanleren maar vroeg me alleen af of de ouders ook een soort van basis zang vererven.Kan me voorstellen dat putterxtimbrado mooier zingt, ook zonder voorzanger, dan groenlingxkleurkanarie.
                Die laatste twee zijn beiden niet op zang ontwikkeld en kan dus uit zoiets een pavarottie voortkomen?

                mvg eddie

                Opmerking


                • #38
                  Hier zijn enkele foto's van mijn kruisingen.
                  Ik heb 2 mannen mutaties, 1 pop mutatie en 1 wildkleur man.

                  Komen uit isabel rood mozaiek split topaas kanarie x split topaas mexicaanse roodmus
                  Bijgevoegde Bestanden
                  http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                  Opmerking


                  • #39
                    En hier de foto van de pop
                    Bijgevoegde Bestanden
                    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #40
                      mooi blauwkobaltkanarie,

                      en hoe doen deze het op tt eigelijk?.

                      Opmerking


                      • #41
                        is nog afwachten ze doen over 3 weken pas mee met 1ste tt voor hun en voor mij
                        http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #42
                          oh ok is goed, hou ons zeker op de hoogte dan ben wel benieuwd er naar wat ze zullen doen op tt.

                          Opmerking


                          • #43
                            zal ik zeker doen, weet u soms wat ze waard zijn als ik ze verkoop?
                            http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                            Opmerking


                            • #44

                              Opmerking


                              • #45
                                dit zag ik ook op de foto en weet niet hoe dit komt, in het echt hebben ze een hele egale kleur en zijn ze overal even rood.
                                http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                                Opmerking

                                Working...
                                X