Mededeling

Collapse
No announcement yet.

handvoeren rosellas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• handvoeren rosellas

ik heb gisteren een 4-tal jonge rosellas gehad maar nou bleek gisteravond dat ze nog helemaal niet zelf konden eten ( niet goed opgelet door de kweker dus. )
    maar nou ben ik ze met pap groot aan het brengen. en dat heb ik al veel vaker gedaan met grasparkieten , valkparkieten, halsbandparkieten maar met de rosella's wil het maar niet lukken, ze zijn al best oud , dat wel maar ze horen eigenlijk nog in het nest. ze spugen veel weer uit of slikken het gewoon niet door.
    je krijgt er hooguit 3 ml. in en dan moet je al heel veel moeite doen en heeeeel veeeel geduld hebben.

wie heeft er tips voor mij.
    en hoe weet ik ook al weer hoeveel ik ze moet geven?

maar als k ze een beetje gegeven heb kunnen ze wel weer 3 uur vooruit voordat de krop weer leeg is maar dan ben ik de hele dag bezig.

ik heb geen foto's maar om toch een indruk te geven van hoe oud ze ong. zijn.
    de jongste heeft nog wel wat nestharen op zn kop maar de oudste 3 vliegen al redelijk.

dus het zou niet lang meer moeten duren vordat ze uit zouden vliegen maar hoe lang moeten ze dan nog gevoerd worden?

wie kan mij hier even zo veel mogelijk antwoorden en informatie van geven??

Ja, dit is lekker handig zo. De kweker had niet goed opgelet of ze wel aten maar jij neemt gewoon een nest mee uit het blok. Okeej, en waar hadden ze zelf moeten leren eten dan? In het blok?
    Ik neem dus even voor het gemak aan dat jij dat prima wist. Want wie denkt er nu dat nestjongen al wel zelf kunnen eten maar nog niet zelf goed vliegen??? Ik wil niet lullig doen verder maar daar ben je dan mooi zelf verantwoordelijk voor. De pap was er, de ervaring was er, en dus moest het een heel nest direct uit het blok zijn maar nu valt het vies tegen blijkbaar. Tja.....

Lastig dit. Ze kennen het niet om gevoerd te worden en jij klaagt al dat ze teveel werk zijn. Ze zullen nog wel een hele tijd veel werk zijn want ze zijn nog een hele poos niet zelfstandig als ze niet eens uitgevlogen zijn. Dus maak je borst maar nat en ga vooral door met heel veel inzet en moeite. Daar heb je immers zelf voor gekozen door een heel nest uit het blok te halen en bij de ouders weg te nemen en dan moet je het dus afmaken ook. Hadden ze nog lekker bij de ouders gezeten dan was er niks aan de hand.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Ja, dit is lekker handig zo. De kweker had niet goed opgelet of ze wel aten maar jij neemt gewoon een nest mee uit het blok. Okeej, en waar hadden ze zelf moeten leren eten dan? In het blok?
      Ik neem dus even voor het gemak aan dat jij dat prima wist. Want wie denkt er nu dat nestjongen al wel zelf kunnen eten maar nog niet zelf goed vliegen??? Ik wil niet lullig doen verder maar daar ben je dan mooi zelf verantwoordelijk voor. De pap was er, de ervaring was er, en dus moest het een heel nest direct uit het blok zijn maar nu valt het vies tegen blijkbaar. Tja.....

Lastig dit. Ze kennen het niet om gevoerd te worden en jij klaagt al dat ze teveel werk zijn. Ze zullen nog wel een hele tijd veel werk zijn want ze zijn nog een hele poos niet zelfstandig als ze niet eens uitgevlogen zijn. Dus maak je borst maar nat en ga vooral door met heel veel inzet en moeite. Daar heb je immers zelf voor gekozen door een heel nest uit het blok te halen en bij de ouders weg te nemen en dan moet je het dus afmaken ook. Hadden ze nog lekker bij de ouders gezeten dan was er niks aan de hand.
      dat is niet waar wat je nu zegt want ik heb ze niet uit het blok gehaald.
      door het warme weer zijn ze waarschijnlijk zelf te vroeg uit het nest gekropen.
      en ze vlogen dus al buiten en de ouders keken er niet meer naar om zei hij op het moment dat ik ze meenam.
      en hij heeft ze toen zelf gepakt uit de kooi en in de mand gezet dusss......
      op het 1e gezigt zagen ze er ook al oud genoeg uit maar dat waren ze dus niet.
      en ze eten inmiddels al wel zelf zie ik want ik heb er een bakje voer in gezet en dat waren net alleen nog maar velletjes dus ik heb ze maar 3/4 dagen pap hoeven te geven.
      dan denk ik dat ze van de schrik of onwennigheid niet goed aten want ik weet niet of ze dat wel zo snel kunnen leren

Opmerking

doe ze in een open kooi zet er voer en water bij en geef ze 3 keer per dag pap met een spuit!!
        dan lukt het wel.

succes.
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

ik geef ze al helemaal geen pap meer
          ze eten 100 % zelf.

Opmerking

Hallo Duivenkenner:

Dan blijft er dus alleen nog het moeilijkheidje over dat u uitsluitend verwante vogels bezit.
            Dus wilt u ooit kweken dan betekent dat vogels ruilen.

Wessel van der Veen.

Opmerking

nu snap ik het niet meer je zeurt dat ze niet zelf eten en nu eten ze wel zelf???

en dat was 3 dagen geleden....
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                nu snap ik het niet meer je zeurt dat ze niet zelf eten en nu eten ze wel zelf???

en dat was 3 dagen geleden....
                klopt , je hebt gelijk, ik vind het ook raar maar ze aten opeens zelf.
                en eerst lage ze sterven op dood terwijl een bak voer in stond.
                en toen ik ze een paar dagen met de hand gevoerd en toen aten ze opeens zelf.

Opmerking

Working...
                X