Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitleg nodig over kweken van kakariki's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• uitleg nodig over kweken van kakariki's

Hoi ,
    ik ben pieter en heb 2 kweekkoppels kakarikies gekocht heb ze n maar 1 maand half .
    had graag uileg gekregen over het kweken van kakarikies .
    hoe et verloopt enzo ? kben hier nieuw .
    hopen da jullie me kunnen helpen ?

Mvg

Je moet met name leren hoe je ze moet remmen in de kweek. Ideale broedvogel; als je blok niet bijtijds weghaalt dan blijven ze doorkweken. Gun het popje na 2 rondes wat rust; helaas wordt er met kakariki's teveel doorgefokt terwijl ook deze vogel gewoon zijn rust nodig heeft anders komt de pop de winter niet door.
    Vanwege grote nesten (6-8 grote jongen) liefst redelijk groot blok; met 8 jongen en een jong-om-de-dag hebben de kleinsten het soms wel moeilijk om het te overleven.
    Kweken met kakariki's kost weinig moeite en is relatief erg simpel. Goed blok; goed eten; goede conditie en ze gaan ervoor.

Opmerking

kakariki

dank voor uw reactie

Mvg

Opmerking

Kakariki wel een jaar oud!

Ik kweek zelf ook met oa kakariki's en je moet zeker wachten tot de vogels een jaar oud zijn en dan bij voorkeur een nest laten leggen. De vogels moeten ervaring krijgen met het voederen van hun jong. Als je welzijn van het dier houdt dan pas je deze methode toe

Opmerking

bij voorkeur een nest laten leggen, wat bedoel je hier mee.
          vgr rakker

Opmerking

het 1ste jaar dat ze broeden maar 1 nest laten grootbrengen.
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Hallo Kakarikiliefhebbers,
              Op mijn site www.psittaciformes.nl vind je 15 artikelen over de kakariki's
              Harrie

Opmerking

Working...
              X