Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge halsband (5 weken)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jonge halsband (5 weken)

ik heb een jonge halsband gekocht van 5 weken
    wat moet hij eten en hoe vaak ik heb tips nodig!
    dus alsjeblieft help!

dom

had eerst een boek gekocht en dan pas de vogels lijkt me verstandiger en eerlijker tegenover het dier

Opmerking

Hebben ze je geen gebruiksaanwijzing gegeven???

Altijd eerst inlezen of je laten voorlichten voordat je levende have koopt. Maar goed, je hebt dit forum gevonden en er zijn vast wel lezers die je kunnen helpen.

Ik weet het niet, wellicht moet je je vraag in een andere rubriek stellen. Wie helpt?

Opmerking

Het arme dier....
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

help

Misschien is het een idee om eerst te helpen met wat goede tips? Laten we weer (positief) kritisch worden als het beestje het heeft gered.

Groet,

Rob.

Opmerking

Cutthroat

Hallo Superday4. U heeft inderdaad een wat "vroege vogel" aangeschaft. Dat gezegd hier hopelijk wat advies. Ik kweek zelf met 7 paar bandvinken. Als U het over halsband parkieten hebt was het waarschijnlijk in de verkeerde rubriek geplaatst. En omdat het vogeltje nog zo jong is stel ik voor geweekt of gekiemd zaad aan te bieden, krachtvoer/eivoer, het normale gedroogde zaad, iedere dag wat verse groenvoer of in afwezigheid daarvan een paar gekookte doperwten, stukje komkommer en mag ik voorstellen dat U de zoekmachine op dit forum gebruikt. Er valt daarop veel te lezen. En vooral success. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Zo'n jong dier heeft nog papvoeding nodig, als ie dat vandaag nog heeft gekregen, lijkt het me sterk dat ie nog leeft nu.

Maar goed. Hier een handleiding:
              http://www.ton-albers.nl/handopfok.htm
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

lieve mensen wat een kritiek om iemand kunnen we hebben
                oke begrijp best dat die het verkeerd aan gepakt heeft .
                hoe zijn jullie begonnen ???
                kan best begrijpen dat deze denk jongenman in de wolken is van de aanschaf van zijn nieuwe vogel .
                en neem aan dat hij hem tam wil krijgen ???
                ga je een vogel kopen ben je zo in de wolken dat je vergeet te vragen wat zon beestje te eten moet hebben dat hij nog zo jong is .
                ik zeg dat het beestje nog handopfok nodig heeft .
                dus sluit me aan bij het vorig anwoord .

Opmerking

bestel via avian.nl handopfok voer en geef hem dat 4x per dag zorg dat de krop leeg is als je voert..

of kijk bij een dieren winkel bij jou in de buurt of ze dat spul hebben je vogel gaat het zo echt niet redden als je dat niet geeft.
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

En daarnaast is het gewoon nuttig mensen te wijzen op hun domheid af en toe, leerzaam voor anderen.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

ik haal hem 7 juni pas op...

ik haal hem, 7 juni pas op.. daarom zoek ik tips.

Opmerking

Is de vogel dan 5 weken of was hij dat al bij je eerste bericht?
                        Het is nog handiger als je wat meer informatie geeft bij zo'n eerste berichtje.

De beste tip; laat de vogel door de oudervogels groot brengen en wacht tot hij zelfstandig eet.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

hoi

dan is hij 5 weken

Opmerking

ik wil hem graag handtam

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door superday4
                              ik wil hem graag handtam
                              Ik zeg je, dat wil je niet. Er zijn geen grotere schreeuwlijkerds dan halsbanden en die kun je dus niet binnen houden. Ja, als je stalen zenuwen en geen buren hebt. Lees anders de nu lopende topic over de gevonden halsbandparkiet. Die beesten worden bijna dagelijks gedumpt ivm geluidsoverlast. Toch worden ze massaal aangeboden als geschikte huisdieren wat ze absoluut niet zijn.

Ik zou gaan voor een andere soort. Valkparkiet, bont boertje oid. Die schreeuwen veel minder hard en zeker minder vaak

Opmerking

Working...
                              X