Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Altijd eerst inlezen of je laten voorlichten voordat je levende have koopt. Maar goed, je hebt dit forum gevonden en er zijn vast wel lezers die je kunnen helpen.
Ik weet het niet, wellicht moet je je vraag in een andere rubriek stellen. Wie helpt?
Hallo Superday4. U heeft inderdaad een wat "vroege vogel" aangeschaft. Dat gezegd hier hopelijk wat advies. Ik kweek zelf met 7 paar bandvinken. Als U het over halsband parkieten hebt was het waarschijnlijk in de verkeerde rubriek geplaatst. En omdat het vogeltje nog zo jong is stel ik voor geweekt of gekiemd zaad aan te bieden, krachtvoer/eivoer, het normale gedroogde zaad, iedere dag wat verse groenvoer of in afwezigheid daarvan een paar gekookte doperwten, stukje komkommer en mag ik voorstellen dat U de zoekmachine op dit forum gebruikt. Er valt daarop veel te lezen. En vooral success. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.
lieve mensen wat een kritiek om iemand kunnen we hebben
oke begrijp best dat die het verkeerd aan gepakt heeft .
hoe zijn jullie begonnen ???
kan best begrijpen dat deze denk jongenman in de wolken is van de aanschaf van zijn nieuwe vogel .
en neem aan dat hij hem tam wil krijgen ???
ga je een vogel kopen ben je zo in de wolken dat je vergeet te vragen wat zon beestje te eten moet hebben dat hij nog zo jong is .
ik zeg dat het beestje nog handopfok nodig heeft .
dus sluit me aan bij het vorig anwoord .
Ik zeg je, dat wil je niet. Er zijn geen grotere schreeuwlijkerds dan halsbanden en die kun je dus niet binnen houden. Ja, als je stalen zenuwen en geen buren hebt. Lees anders de nu lopende topic over de gevonden halsbandparkiet. Die beesten worden bijna dagelijks gedumpt ivm geluidsoverlast. Toch worden ze massaal aangeboden als geschikte huisdieren wat ze absoluut niet zijn.
Ik zou gaan voor een andere soort. Valkparkiet, bont boertje oid. Die schreeuwen veel minder hard en zeker minder vaak
Opmerking