Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geslacht jonge valkparkieten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Geslacht jonge valkparkieten

Wie kan mij helpen het geslacht bepalen van mijn jongen.
    Aan de onderkant van hun vleugels hebben ze gele strepen.

Is het normaal dat er op hun kop bovenaan nog geen veerjtes staan??

Dit zijn ze :

en

Volgens mij kan je dit beter met een stel veren in een zakje aan gendica vragen Want ik denk dat niemand jonge lutino's zo kan sexen

Opmerking

zijn de onderste en de bovenste de zelfde of niet?
      Bij de onderste denk ik dat het een man is...

Opmerking

het zijn twee verschillende jongen.
        Waarom denk je dit, waaraan zou je het kunnen zien??

Opmerking

Lutino's hebben vaker kale plekken achter de kuif. Dit is een gevolg van doorkweken van ino x ino. Als 1 van de 2 ietwat kaal achter de kuif is dan wordt het alleen maar erger. Daarom is het verstandig om een ino niet tegen een andere ino te zetten.

De kaalheid kan nog afnemen. Ik had ook 2 poppen die ietwat kaal achter de kuif waren, maar na de jeugdrui zaten ze wel volledig in de veren.
          Mijn Site

Opmerking

Ik denk dat de ouders dit gedaan hebben.

Opmerking

Het verschil tussen mannen en poppen is niet eenvoudig te zien. De mate van geelheid of de intensiteit van de oranje wangvlek zegt helemaal niets. Maar er is verschil waarneembaar aan de onderzijde van de vleugels. Bij een uitgeklapte vleugel zijn aan de onderkant van de vleugelveren bij poppen lichtere spots (vrijwel witte (soms licht gele vlekken) zichtbaar in een tamelijk gelijkmatig patroon. Bij mannen zijn deze spots niet waarneembaar.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sneaky
                Het verschil tussen mannen en poppen is niet eenvoudig te zien. De mate van geelheid of de intensiteit van de oranje wangvlek zegt helemaal niets. Maar er is verschil waarneembaar aan de onderzijde van de vleugels. Bij een uitgeklapte vleugel zijn aan de onderkant van de vleugelveren bij poppen lichtere spots (vrijwel witte (soms licht gele vlekken) zichtbaar in een tamelijk gelijkmatig patroon. Bij mannen zijn deze spots niet waarneembaar.
                Bedoel je een soort gele strepen? Die zijn bij beide vogels te zien. Dan zouden het twee poppen zijn??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Ik denk dat de ouders dit gedaan hebben.
                  Waarom zouden ze zoiets doen??

Opmerking

Misschien nog een tip : als ze al een poging doen om te fluiten zoals de man, of is dat nog te vroeg om te herkennen??

Opmerking

Omdat die de kopjes poetsen van de jongen. Ik had altijd kale kopjes bij bepaalde koppels en ik heb nooit ino x ino gedaan. Ik heb het altijd geweten aan overmatig poetsen en het ging meteen na uitvliegen ook weg.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rikiriki
                        Bedoel je een soort gele strepen? Die zijn bij beide vogels te zien. Dan zouden het twee poppen zijn??
                        Nee er moeten aan de onderkant van de vleugelveren bij poppen lichtere spots zichtbaar zijn die er niet dan zijn het denk ik mannen.

Vaak zien we bij lutino’s achter de kuif een kale plek. Dit is het gevolg van inteelt en kan verholpen worden door lutino’s terug te paren aan de wildvorm.

Opmerking

"Wildvorm" : Dit is dan een andere kleurslag? Daar krijg je toch geen zuivere lutino's meer uit? (sorry, maar veel van kruisingen en kleurslagen ken ik niet, misschien stel ik hier domme vragen )

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rikiriki
                            "Wildvorm" : Dit is dan een andere kleurslag? Daar krijg je toch geen zuivere lutino's meer uit? (sorry, maar veel van kruisingen en kleurslagen ken ik niet, misschien stel ik hier domme vragen )
                            Wildvorm is eigenlijk niks anders als de gewone grijze valkparkiet met geelmasker. de wildkleur zoals ze ook wel zeggen.

Het zijn normale vragen hoor.

als de man lutino is en de pop wildkleur dan zijn de jongen die daaruit komen:
                            mannen: 100% Wildkleur split voor Lutino.
                            poppen: 100% Lutino.

Als de man wildkleur is en de pop lutino.
                            poppen: 100% Wildkleur.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sneaky
                              Wildvorm is eigenlijk niks anders als de gewone grijze valkparkiet met geelmasker. de wildkleur zoals ze ook wel zeggen.

Het zijn normale vragen hoor.

als de man lutino is en de pop wildkleur dan zijn de jongen die daaruit komen:
                              poppen: 100% Lutino.

Als de man wildkleur is en de pop lutino.
                              poppen: 100% Wildkleur.
                              Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg.
                              Mag ik dan aannemen als zowel de man als de pop lutino zijn, dat de ook alle jongen lutino

Opmerking

Working...
                              X