Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voerbak rosella

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Voerbak rosella

Wat gebruiken jullie als voerbak voor de rosella's in de voliere? Ik begon met een rond bakje met een diameter van zo'n 6 cm, maar hier knoeide ze verschrikkelijk mee. Nu gebruik ik een schaal met een diameter van ongeveer 20 cm, dat gaat een stuk beter, maar ik ben nog steeds ontevreden over de hoeveelheid zaad dat verloren gaat door het knoeien. Hebben jullie een goede oplossing?

knikkers

ik heb bij mijn kakarieken wat knikkers in de voerbak gedaan anders krabben ze de helft er uit met mijn rosella's heb ik geen last maar mischien helpen een paar knikkers in de voerbak wel bij je

Opmerking

schaal (plastic bak die normaal onder een boembak moet) van een 30 cm doorsnee heb ik hier. voor de halsbanden zon draaiPlateau met 3 bakjes. geen probleem. alleen als ik met dit weer wat extra zonnepitten geef.
      nieuwe website

Opmerking

rantsoeneren zodat ze alles moeten opeten en gene verspillen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin
          rantsoeneren zodat ze alles moeten opeten en gene verspillen
          als de bak te klein is doen ze dit nog . maar inderdaad niet teveel voer geven anders gaan ze zoeken . en dus voer verspillen.
          nieuwe website

Opmerking

ik gebruik lang werpige bakjes en ongeveer5 cm Hoog daar knoeien ze ook wel uit maar dan laat ik ze het van de bodem eerst op eten voordat ik de bakjes weer bij vul.Doe dit al jaren zo zonder problemen.
            m.vr.gr. Harry

Opmerking

Dank voor de antwoorden. Ik kan ze idd rantsoeneren, maar mijn voliere is aan de zijkanten open, dus als het regent wordt de bodem vaak nat, en ik denk dat het niet erg gezond is als de rosella's voer eten wat nat geworden is tussen de houtsnippers... (bacterien enz)

Opmerking

Working...
              X