Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkiet man of pop??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• valkparkiet man of pop??

hallo heb en vlakparkietje
    hij is ongeveer 9 week
    ik wil voor hem/haar een soortgenoot kopen maar weet het geslacht niet
    weet iemand van jullie misschien of dit een man of een pop is? en hoe kun je dat zien
    ik heb wat foto's op mijn hyves gezet hierbij de link.

vrg marthijn

Oorspronkelijk geplaatst door zebravinkje
    hallo heb en vlakparkietje
    hij is ongeveer 9 week
    ik wil voor hem/haar een soortgenoot kopen maar weet het geslacht niet
    weet iemand van jullie misschien of dit een man of een pop is? en hoe kun je dat zien
    ik heb wat foto's op mijn hyves gezet hierbij de link.

vrg marthijn
    dan moet je wel je profiel zichtbaar maken

Opmerking

oh oke bedankr voor de info
      had er even niet aan gedacht dat me profiel verborgen was
      zou ff veraderen

Opmerking

Aangezien zij nog maar weinig geel op haar kop heeft zal het wel een pop zijn.

Opmerking

dat kun je nu nog niet zien of het een man of pop is! na de eerste rui wordt dat duidelijk als de vogel nu parels op zn staart of vleugels heeft verdwijnen die als het een man is, parels zijn van die streepjes, die gelijkmatig voorkomen op de veren. als het een effen kleur vogel is, kun je het niet zien.
          ook aan het gedrag kun je het later pas zien, de man zal zich gaan uitsloven door de vleugels wat wijder te dragen, zich groot maken en allerlei geluiden gaan naboodsen, de pop is wat katteriger en stiller en maakt maar een geluid.
          dus je kan het pas na een maand of 5 a 6 zien en horen! maar als je een vriendje voor je vogel wil kopen maakt het niet uit of het een man of pop is, want valkparkieten zijn hele sociale vogels of het nou twee poppen zijn of twee mannen! veel plezier met je valkjes!

Opmerking

hoi
            bedankt voor jullie reactie
            mijn valkje doet eigenlijk kwa gedrag van allebij
            ik probeer hem tam te maken en lukt al aardig
            als ik dan in het hok kom dan staat ie daar met beetje wijde vleugels
            als ik hem dan op mijn vinger heb gaat ie zomaar in 1 keer blazen en happen naar mij vinger
            en ik fluit altijd in het hok naar hem en daar reargeert ie al op
            als ik 2 keer fluit dan doe ie dat met (geschreeuw) ook 2 keer
            dus ng maar even afwachten
            vrg marthijn

Opmerking

hoi marthijn, heb heel veel geduld met tam maken het kan wel eens meerdere maanden duren! niet ongeduldig worden of boos dat schrikt de vogel af! probeer als je in de voliere staat hem te lokken met trosgierst, daar zijn ze dol op! goeie kans dat hij/zij over een paar weekjes op je hand of hoofd zit trosgierst te eten uit je hand!
              en dat gedrag wat jij beschrijft is normaal, hij reageerd op jouw gefluid, je zal zien als de vogel ouder is dat hij anders gaat fluiten, zelf deuntjes verzinnen en vogels en geluiden van buiten gaat nadoen, dan weet je zeker dat het een man is.... heb geduld en veel plezier van je vogel!

Opmerking

hoi
                dankje voor je antwoord
                hij kan nu al op mijn vinger zitten. maar soms nog een beetje angstig dan gaat ie blazen en bijten enzo
                vrg marthijn

Opmerking

hey

zo als ik hem nu zie is het een pop

succes met het zoeken van een man
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

oke bedankt
                    een man bij ons uit de buurt zij ook al dat hij dacht dat het een pop was
                    dus denk dat ik er binnenkort een man bij koop
                    zijn gister net begonnen met de volliere waar ze straks inkomen.
                    vrg marthijn

Opmerking

als ik naar de kop veren kijk zeg ik vrouw van oog tot oog en vol pop mindere breed de man ik heb een vrouw hier die ook macho is .

Opmerking

toch een man

hallo
                        het is toch een man.
                        de foto is al van een poos geleden.
                        heb een andere man bij gekocht omdat ik dacht ( en jullie) dat het een pop was.
                        maar er gebeurde helemaal niks en ze vlogen voor elkaar weg.
                        en het hoordje van de man op de foto werdt steets geler. dus heb ik hem verkocht een pop gekocht.
                        vrg marthijn

Opmerking

Working...
                        X