Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote Parkieten weinig lawaai!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Grote Parkieten weinig lawaai!

Wie o wie kan mij vertellen welke grote parkieten het minste voor overlast (lawaai) zorgen?? Ik heb momenteel Pennanten en dat gaat 's ochtends flink te keer. Ik wil graag meer grote parkieten in een leeg staande voliere er naast maar dan wel een koppel dat minder lawaai maakt! Wie weet welke ik daar het beste voor kan nemen.

Alvast bedankt,

Robert

Bij mij maakten de Prinses van Wales parkieten nooit echt storend veel lawaai. Halsbanden ed schreeuwen echt verschrikkelijk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Bij mij maakten de Prinses van Wales parkieten nooit echt storend veel lawaai. Halsbanden ed schreeuwen echt verschrikkelijk.
      halsbandparkieten zijn inderdaad erg luidruchtig, maar ze zijn wel leuk!
      ik denk dat iedere vogel wel lawaai kan maken, maar de een meer dan de ander...
      gr.
      robin

Opmerking

soort parkiet zonder lawaai

Neem dan b.v. Splendid parkieten. Daar hoor je weinig van. Wat leflijke geluidjes maar nooit herrie in de keet.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          Neem dan b.v. Splendid parkieten. Daar hoor je weinig van. Wat leflijke geluidjes maar nooit herrie in de keet.
          Dank je voor je reactie!

Ik heb zelf een koppel splendids dat is inderdaad heel wat anders maar ik wil eigenlijk iets ind e trant van de grote avn een pennant. Ik heb gehoord dat bergen, pruimkoppen en of red caps veel stiller zijn! Fluiten is niet erg maar krijsen is wat midder.

Groeten

Robert

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robert84
            Dank je voor je reactie!

Ik heb zelf een koppel splendids dat is inderdaad heel wat anders maar ik wil eigenlijk iets ind e trant van de grote avn een pennant. Ik heb gehoord dat bergen, pruimkoppen en of red caps veel stiller zijn! Fluiten is niet erg maar krijsen is wat midder.

Groeten

Robert
            dit zijn ook leuke vogels,
            of ze veel lawaai maken weet ik niet...

-muisparkiet
            -pruimekopparkiet
            -phyrrura's
            -roodvleugel parkiet

ik weet wel dat de muisparkiet een behoorlijk hard geluid geeft.

zijn valkpartkieten iegenlijk ook "grote parkieten" ?
            gr.
            robin

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door robinn.

zijn valkpartkieten iegenlijk ook "grote parkieten" ?

Valkparkieten vallen onder de kaketoes. Eigenlijk alleen in Nederland worden ze parkieten genoemd.
              Groetjes Elhidia.

Opmerking

dan zijn er nog hoodeds of stanley's,veelkleuren,bleekkoppen.

Opmerking

Ik heb zowel pennanten als pruimekoppen gehad, maar d epennanaten waren echt veel stiller. Leuk fluiten, maar bij nooit echt storend.
                  Bleekkoppen en veelkleuren maken ook geen herrie.
                  Pruimekoppen kunnen nog wel een krijsen en op en luide manier van zich laten horen.
                  www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

tipje van mijn kant:

Geen zonparkieten.

haha
                    Groet'n uut Drenthe

Opmerking

tipje van mijn kant:

Geen zonparkieten.
                      haha
                      Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Haha, dat dacht ik al! Zijn bleekkoppen over het algemeen minder schreeuwerig dan pennanten??

Dank voor de reacties

Opmerking

wat dacht je van bourkeparkieten? prachtige vogels met een heel mooi zacht geluid! zowel de wildkleur als de roze zijn geweldig en ook in een voliere super tam te krijgen met veel geduld! ze komen bij een vriend die ze in de voliere heeft op zn schouder en arm zitten als ie met appel of sinasappel de voliere inkomt. ik vind ze super, heb ze zelfs binnen gehad.

Opmerking

Koningsparkieten?
                            Roodvleugelparkieten?
                            aratingas? (Bij mijn weten zijn deze erg schreeuwerig)
                            barnard parkiet?
                            Port lincoln parkiet?
                            Kanarie vleugel parkiet of vuurvleugel parkiet? (dit zijn volgens mij wel wat specialere soorten)
                            Rotsparkieten? (Ik heb geen iedee of deze lawaai maken)
                            Kakariki's? (kunnen wel wat lawaai maken, maar valt volgens mij wel me)
                            Hoornparkiet? (Ik heb geen iedee of deze lawaai maken)
                            Swiftparkiet? (valt volgens mij wel me)
                            Monniksparkieten? (volgens mij kunnen alle ondersoorten aardig wat kabaal maken)
                            Nandayparkiet? (net als de aratinga's volgens mij erg schreeuwerig)
                            Blue bonnet parkieten? (zijn volgens mij net als rosella soorten zeer rustig, maar tegenover andere soorten zeer agrasief)
                            valkparkiet?
                            prinses, berg en barraband parkieten (zijn volgens mij ook geen echte schreeuwers)
                            psephotus soorten? (valt volgens mij nog wel mee, ik vind zelfs dat ze een mooi geluid maken, vooral als ze schrikken of wegvliegen)
                            edelparkieten? (baard, layard's, duif, pruimkop, derby, grote alexander, halsband, langstaart parkieten en ondersoorten, zijn niet aan te raden als u vervelende buuren hebt)
                            roodkop papegaaien? (heb hier geen ervaring me)
                            pyrrhura? (is me te leven)

Volgens mij vallen de timne papegaaien ook wel me qwa geluid.

Meschien zijn lori's ook nog wat. (maar dan geen loris van de genus lorius)

Max

Ps. als u vind dat rosellas al veel lawaai maken, dan denk ik dat hier geen geschikte vogels tussen zitten. Ik vind rosella soorten juist de rustigste parkieten en schreeuwen ook niet. Maar daar kan natuurlijk iedereen anders over denken.

Opmerking

Heb je al eens gedacht aan forpussen. Dat zijn kleine dwerg papegaaien die ook niet veel herrie maken. Ze tetteren wel de hele dag door maar dan niet zo hard en schel.
                              Groetjes Elhidia.

Opmerking

Working...
                              X