Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Valkparkiet(en) nemen wat vragen
Collapse
X
-
mijn complimenten
voor iceprinsske, Je Valkparkieten zien er mooi en strak uit. Zo te zien verzorg je ze perfect.
Opmerking
-
Wow wat een mooie kooi voor je valkje!
Ik heb misschien nog wel een klein tipje voor je. Haal dat rek onderin de kooi eruit uit als het kan. Valkparkieten scharrelen heel graag over de bodem van hun kooi en dat is helaas met zo'n hekwerk erboven niet te doen. Voor de rest is het een kooi om jaloers op te worden.
Voor de rest wou ik toch nog even reageren op de vraag 1 of 2 valkparkieten. Valkparkieten komen in de natuur in grote groepen voor en zijn daardoor erg sociale dieren die graag een maatje om zich heen hebben. Vandaar dat er vaak aangeraden word om er 2 te nemen. Voor tam maken maakt dat echt niet veel uit. Waarschijnlijk ben je er iets langer mee bezig, maar dat hoeft niet.
Je zou ook kunnen overwegen om ze te laten kortwieken ( ze zeggen dat het tam maken dan sneller gaat) .
Groetjes Elhidia.
Opmerking
-
het rek gaat eruit ja, vind het zelf ook wat leuker dat ie op de grond zou kunnen zitten (kaketoes doen dat ook heel graag), toch ga ik voor 1 (eigenwijs misschien) ik heb er zelf tijd zat voor dat zal het probleem niet zo zijn, dan laat ik de vraag zo maar stellen :"is 1 "zielig?" ik vind zelf van niet, als ie maar aandacht krijgt van diegene waar hij aan gewend is" ik heb wel zelf gezien dat er veel menigsverschillen zijn over 1 en 2.Oorspronkelijk geplaatst door elhidiaWow wat een mooie kooi voor je valkje!
Ik heb misschien nog wel een klein tipje voor je. Haal dat rek onderin de kooi eruit uit als het kan. Valkparkieten scharrelen heel graag over de bodem van hun kooi en dat is helaas met zo'n hekwerk erboven niet te doen. Voor de rest is het een kooi om jaloers op te worden.
Voor de rest wou ik toch nog even reageren op de vraag 1 of 2 valkparkieten. Valkparkieten komen in de natuur in grote groepen voor en zijn daardoor erg sociale dieren die graag een maatje om zich heen hebben. Vandaar dat er vaak aangeraden word om er 2 te nemen. Voor tam maken maakt dat echt niet veel uit. Waarschijnlijk ben je er iets langer mee bezig, maar dat hoeft niet.
Je zou ook kunnen overwegen om ze te laten kortwieken ( ze zeggen dat het tam maken dan sneller gaat) .
Groetjes Elhidia.
De kooi is trouwens binnen, ik heb hem opgebouwd en van de Opvangbak zit 1 fout onderdeel bij, netjes een e-maitlje met fotos gestuurd en gegevens, hopelijk word het zsm opgelost
Opmerking
-
Leuk dat je dat zo tussen haakjes hebt gezet maar is helemaal niet nodigkaketoes doen dat ook heel graag
Integenstelling tot wat de meeste mensen denken vallen valkparkieten niet onder de parkieten maar onder de kaketoes, het is de kleinste soort kaketoe en komt alleen in australie voor.
Overigens Nederland is een van de weinige landen waar ze parkieten genoemd worden.
Ik hoop dat je gauw een valkparkiet vind waarmee het klikt. Veel plezier ermee!
Groetjes Elhidia.
Opmerking
-
da's waar, ik wist dat valkparkieten idd eigenlijk onder de kaketoes behoren, maar vanwege de parkiet-achtige staart toch vaak als parkiet beschouwd word, ik vind de kuif altijd zo leuk!Oorspronkelijk geplaatst door elhidiaLeuk dat je dat zo tussen haakjes hebt gezet maar is helemaal niet nodig
Integenstelling tot wat de meeste mensen denken vallen valkparkieten niet onder de parkieten maar onder de kaketoes, het is de kleinste soort kaketoe en komt alleen in australie voor.
Overigens Nederland is een van de weinige landen waar ze parkieten genoemd worden.
Ik hoop dat je gauw een valkparkiet vind waarmee het klikt. Veel plezier ermee!
Groetjes Elhidia.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking