Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkieten vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ja ze mogen bijna elke dag uit de kooi en hebben spiegeltje met bel waar ik een lege wc rol omdoe daar stop ik dan iets te knabbelen in stukje groen ofzo zodat ze lekker bezig zijn ev verder en speelatributen zoals een touwladder een stok met touwen en een losse bel ... verder krijgen ze zeer regelmatig wilgentakken waar ik dan trosgierst of iets dergelijks tussen stop ...en ik rijg soms korte kettingkjes van bv pinda allemaal zodat ze zich niet vervelen

oja ze zijn redelijk tam komen zonnepitjes of dergelijk uit je mond eten en komen bij je zitten maar ze willen niet gepakt worden dat is het enigste

Opmerking

Nu heb ik eigenlijk nog een vraag over het bij de andere vogels plaatsen in een gezelschaps voliere ...gezien de grote knaagkracht van de valk parkiet zou hij niet het gaas kapot knagen het is gewoon normaal volieregaas niet extra dik ofzo en welke planten kan ik erin zetten die geen kwaad kunnen als hij eraan knaagt ..heb wel veel over planten gelezen maar sommige planten die in een tropen voliere kunnen kunnen niet bij parkieten omdat die ze echt opeten....

Opmerking

Wij hebben 12,5*12,5*0.8 gaas. Die hebben ze niet kapot gekregen

Onze ervaring is dat grasparkieten grotere knagers zijn dan valkparkieten!

Een kennis had buxus in de voliere die door de parkieten met rust gelaten werd... alle wilgetakken dij wij in de voliere zetten worden meteen kapot geknaagd
        Mijn Site

Opmerking

het beste is om geen beplanting er in te doen om dat ze dat zowie zo kapot knagen ik had ook 4 valkparkieten in de buitenvoliere met 2 kleine buxxesen en binnen een week zat er niks groens meer aan
          mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

dat is jammer want voor de andere vogels is beplanting wel fijn en voor het zicht ook natuurlijk

Opmerking

Ik vrees dat je pop een mannetje is . Een vrouwtje fluit niet , maar krijst en maak pieptonen . Als ze met de vleugels van het lichaam lopen is het mannelijk . Aan snaveltikken kun je dit ook zien , alleen de mannen doen dit . Dus als het al die dingen doet die ik hier opgesomd heb is het een man .

Grtjs Matthias ( zoon van Ann )

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Valkjesfreacky
                Ik vrees dat je pop een mannetje is . Een vrouwtje fluit niet , maar krijst en maak pieptonen . Als ze met de vleugels van het lichaam lopen is het mannelijk . Aan snaveltikken kun je dit ook zien , alleen de mannen doen dit . Dus als het al die dingen doet die ik hier opgesomd heb is het een man .

Grtjs Matthias ( zoon van Ann )
                Hoi matthias,

Onze hij/zij fluit wel en zelfs nog beter als de oudere man en idd ook een beetje breed lopen met de vleugels van het lichaam ..en als je met snaveltikken bedoelt dat hij/zij vaak bovenin de kooi met de snavel tegen de kooi tikt (wij vragen dan altijd of hij/zij aan het verbouwen is )

Dan moet het wel een hij zijn want hij doet al die dingen zeer uitgebreid ....hij krijst soms ook wel maar vind het ook erg leuk om met zijn hoofd in de bel hele melodieen te fluiten ....Wat beide ook doen is ondersteboven aan de kooi hangen met de vleugels wijd en soms ermee klapperen weet niet of alleen mijne dat doen of alle valken ....

bedankt hoor dan weet ik genoeg dan is het echt een man ...dus dan moet ik hem of ruilen voor een pop maar hij is eigenlijk erg leuk dus ga eerst kijken of ik buiten niet een mooie plek voor hem kan maken ....

Opmerking

Hoi ...ja , dan heb je twee mannen , net als ik , wij hadden ons een koppeltje aangeschaft maar het zijn ook duidelijk twee mannen , soms kroelen ze zelf met elkaar hoor ! En ook soms eens bekvechten voor wie in de ring mag slapen maar toch zijn het de beste vrienden hoor ! Die van mij roepen om uit de kooi te mogen , haha ! Ik vind het wel grappig , als je kooi groot genoeg is misschien twee poppen erbij steken ,maar dan moet je zeker zijn want als je drie mannen hebt , heb je gegarandeerd problemen met 1 pop ! Dus twee poppen erbij , het kan zijn dat ze broedrijp zijn en zin hebben in een popje , je weet wel he ! Grtjs Ann

Opmerking

Working...
                  X