Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhuras en valken geen broedneigingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pyrrhuras en valken geen broedneigingen

Ik heb in een voliere een koppel pyrrhuras en een koppel valkparkieten zitten. Ze verdragen elkaar goed maar tot nu toe zie ik geen broedneigingen. Het koppel pyrrhuras is wel erg op elkaar gesteld en voor zover ik kan beoordelen heb ik ze ook zien paren, echter heb ik nog geen ei gezien. De valken vertonen geen paarneigingen dus twijfel ik er aan of dit wel een koppel is (volgens de verkoper wel). Ik heb 3 nestkasten in de voliere hangen. De pyrrhuras slapen altijd in dezelfde nestkast De valken overnachten altijd buiten en bezoeken overdag alle nestkasten wel eens.
    Ondanks dat de verkoper mij verzekerde dat beide koppels goed bij elkaar kunnen heb ik daar nu mijn twijfels over. Kan het niet goed bij elkaar passen de reden zijn dat er niet gebroed wordt?
    Graag jullie advies.
    Bijgevoegde Bestanden

parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Bedankt voor je reactie. Kan het zijn dat ze helemaal niet gaan broeden als twee zo'n verschillende koppels bij elkaar zitten?

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Ik ga me beraden hoe ik de voliere kan veranderen zodat ik de koppels kan scheiden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door NAM Bekijk Bericht
              Ik ga me beraden hoe ik de voliere kan veranderen zodat ik de koppels kan scheiden.
              Inmiddels heb ik het koppel valkparkieten verkocht en denk er nu over om bij het koppel pyrrhuras nog een koppel pyrrhuras te plaatsen. Kan dit en zoja moet ik dan ergens rekening mee houden?
              Ik hoor het graag.

Opmerking

pyrrhura's hou je niet met meerder koppels samen. Er komt herrie (bij kweek) van en er zullen doden vallen. Elk koppel apart best
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Working...
                X