Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel kakarikies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• koppel kakarikies

Ik heb een mooi koppel kakarikies. De pop is stiller dan de man. De mannis nieuwsgierigde pop zit stil op de stok. ze zitten nu in ern grote ruime kooi. Is het normaal dat de pop wat rustiger is dan de man? Ze eet en drinkt heel goed. Ze krijgen grit en eivoer. Moeten ze nog extra vitamine hebben?

Tof Karin, ik zou je vraag niet kunnen beantwoorden. Bij mijn Bichenow's was precies omgekeerd. Ik dacht altijd dat hij bedeesd was. Nu niet meer. Misschien is de vrouw jonger dan de man. Maar je vraag laat ik toch aan anderen beantwoorden. Ik zal het verloop wel volgen van jou vogels.

Opmerking

Elke vogel heeft zijn eigen karakter. Maak je geen zorgen het loopt wel "loss".
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Zag vanavond het popje met een bolle rug zitten. Nou heb ik dat vaker gezien bij mijn tortel duivin als zij een eitje moest leggen. Precies hrt zelfde. Zou het kunnen zijn dat de pop ook een eitje moet leggen? Dat ze daarom op de grond gaat zitten? Heeft ze dan leg of nestneigingen? Moet ik een bakje met zaagsel in de kooi gaan zetten?

Opmerking

Mijn kakarikipop zit ook altijd heel lusteloos voor het leggen en met een heel bolle rug. Ik heb ze de eerste keer zelfs nog binnengehaald voor legnood. Na twee dagen was het beter, dus de derde dag heb ik ze terug buiten gezet en toen was het na 24 uur volledig over, maar een ei heb ik toen nooit gezien. Nadien was dit gedrag wel altijd een voorbode van een ei, maar de eieren zijn nooit wat ze moeten zijn, heel zwakke schaal (ondanks piksteen en grit) en meestal blutst/breekt ze ze zelf en dan verdwijnen ze weer. (zelf opeten?).

Het is ook mijn eerste keer dat ik kakariki's houd, dus ik weet niet of alle poppen zo lijden onder het leggen, maar ik ga mijn pop in elk geval na de zomer van de hand doen als ze opgeknapt is na het kweekseizoen. Ze is gewoon niet zo fit als ze zou kunnen zijn ...

De houding is inderdaad te vergelijken met de houding die mijn lachduiven hadden voor het leggen van een ei. De enige twee vogelsoorten die ik al gehad heb, waar ik het zo duidelijk kon zien.

Opmerking

Popje is helaas dood, vond haar dood in de kooi vanmorgen vroeg. Snap er niets van.

Opmerking

Ah wat triest. Geeft altijd weer een rot gevoel als je een vogel verliest. Sterkte Karin

Opmerking

legnood? of zat ze toch niet helemaal fit?

Opmerking

Ik denk legnood. Ik had haar net een paar dagen. Ik ben er te laat achtergekomen. Ze zat veel op de grond. Gisteravond zag ik haar met een bolle rug zitten. Ik zou vandaag een bakje neer zetten. Maar helaas te laat dus.

Opmerking

Working...
                  X