Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn valkparkiet bijt mij warom komt dat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mijn valkparkiet bijt mij warom komt dat

Hou hoi
    Ik heb sinds maandag een valkpariet in huis erg leuk heb daarnaast ook agas en grasparkiet en buiten kwartels erg leuk allemaal

Maar nu mijn vraag
    hij stapt al op me vinger hij vind het niet altijd even leuk. Maar sinds giter bijt hij ook in mijn vinger probeer me heel flink te houden en zeg dan NEE!
    Dan stopt hij voor 20 sec.
    en dan gaat hij weer vrolijk veder met bijten.

Zou hij me nog erg eng vinden of houd het er echt niet van. doe ik iets verkeert
    de eerste 2 dagen heb ik hem redekijk met rust gelaten wel gepraat met hem als ik tegen hem praat sluit hij zijn ogen om te dutten hihi
    Hij is 9 weken en helaas gekortwiekt dat was al zo was niet mijn keus geweest.

hoe stop ik het bijten voordat het erger word?

hoop op bruikbare reacties :-)

ik denk dat hij net als jij, erg moet wennen.

misschien zou je hem uit zijn kooi kunnen halen, en hem dan op zijn kooi kunnen zetten.

zodat hij went aan het uit zijn kooi zijn, en dat jij dan ondertussen, hem aait en met hem praat.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

inderdaad wat rustiger aan doen denk ik. Dat hij nee zegt betekent niets, dit kent hij niet.
      groeten gijs

Opmerking

Wennen dat is natuurlijk de sleutel hij bijt me al iets minder hard of dat is toeval
        Maar hij vind mihn aandacht nog steeds matig. De vorige eigenaar deed hem weg omdat de hond constant tegen hem zat te blaffen.
        En hij heeft een supper gaven klimboom hij had geen kooi heb er wel een maar hij gaat alleen op onderzoek uit als ik tuis ben. Doet hij het toch en gaat hij rare dingen doen dan vind hij zijn kooi ook geen probleem .maar die klim boom is helemal zijn plekje hij hd geen speelgoed dat vond ik ook zielig maar spelen doet hij niet. alleen als ik het voor hem hou en rinkel.
        En heb het ide dat hij dood ongelukig is met zijn gekortwiekte veeren en is mis ook niet goed gedaan hij bonst neer en voorover ziet er zielig uit ik laat hem rustig wennen aan zijn omgeving hij is als het maandag is een week bij mij wat kan ik met hem gaan doen dat hij echt went aan mij veel praten doe ik al en op mijn vinger stappen en rond lopen ik hoop dat hij tam word en niet blijft bijten zak wel aan mij ligen dat hij bijt denk ik ooh en sorry voor me late bericht terug had niet in de gaten dat er al bericht voor me was beetje stom maar ben blij dat er op gereageerd is xxx

Opmerking

Beste Myrthe,

Het kortwieken van een vogel is over het algemeen niet zo'n grote ramp als sommigen denken. Natuurlijk maak je de vogel voor dat moment ietjes minder vogel, maar het groeit weer bij. Geen probleem.

Je bent voor het laten wennen al goed bezig. Maar dit is echt iets wat veel tijd nodig heeft. De grote vraag is of de vogel ook echt 9 weken oud is. Wordt snel gezegd en we geloven iedereen op z'n (haar) blauwe ogen, maar als je de vogel niet gezien hebt toen hij nog in het nestje lag, is het altijd maar geloven.

Maakt ook niet zo heel veel uit. Of de vogel nu 9 weken of 19 weken is. Als de vogel 9 jaar zou zijn, dan krijg je hem bijna niet meer tam.

Maar zoals al gezegd, heel veel geduld en bedenk goed dat jij de regels stelt. Als hij nog bijten zou, dan zou je hem terug in zijn kooi moeten doen. als hij wat rustiger is er weer uit. Bijten=terug.
          Zo leert hij dat het leuk is om bij jou te zijn. Je kunt hem dan ook voeren als hij bij jou is.
          Dat betekent dat je zijn voerbakje maar weinig gevuld moet hebben. Eigenlijk zo veel als dat hij opeet.(Hoeveel gram per vogel weet ik niet)

Maar altijd leuk te horen dat vogels zo veel vreugde geven.

Veel plezier,
          Peter

Opmerking

Working...
          X