Ik heb een koppel valkparkieten aangeschaft maar weet niet wat de pop en de man is. Is dat aan de hand van bijgaande foto te zien? Ik hoor het graag.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Koppel valkparkieten?
Collapse
X
-
mooie beestjes, succes er mee.....groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Bonte vogels zal je moeten vangen om het verschil te zien. Wanneer je onder de vleugels kijkt, zie je bij de pop gele strepen op de slagpennen. De man heeft dit niet, hij verliest ze wanneer hij op kleur komt. Op de grijze slagpennen zou je dit moeten kunnen zien. Als er enkel witte pennen zijn, zie je het ook vaak, maar moeilijker.
Als ik moet gokken dan zeg ik dat rechts de pop is, die heeft nog een spoortje grijs in het masker. Maar de vleugels geven zekerheid.
Veel plezier ermee.Last edited by Heusnoorn; 12-02-2016, 20:52.
Opmerking
-
linkse toont blijkbaar grijs in de wang. zou kunnen een pop zijn. Best de test van de vleugels (hierboven vermeld) eens doen en als je zkerheid wil, laten DNA sexen (4,5€ per vogel bij NBT Spanje)parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017
Opmerking
-
Bij bont zie het niet aan het uiterlijk wat het geslacht is. Dit moet je afleiden aan het karakter.
Dus niet aan de wangvlek, niet aan strepen in de staart. spots ed.
Anders als je twijfelt of het echt een koppel is moet je een dna test laten doen.
Groetjes: Caroline.
Opmerking
-
De strepen onder de staart werken ook niet? Dat wist ik niet. Ik vermijd altijd zoveel mogelijk bont in mijn vogelbestand, hoewel ik een koppel heb waar ik bont (cinnamon) opaline (geelwangen) uit kan halen, maar daar weet ik uit de koppeling al deels wat de poppen en de mannen (cinnamon of niet, geelwang of niet) zijn en de parels zorgen ook voor opheldering.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking