Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pyrrhura veranderd van veren??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• pyrrhura veranderd van veren??

hallo,

ik heb een pyrrhura molinae wildkleur man (split voor cinnamon) van 2012 in men buitenvoliere zitten, mooi groen, perfect zoals hij hoort te zijn.
    hij is al een paar keer mooi door de rui gekomen maar dit jaar krijgt hij plots gele veertjes overal. hij lijkt wel bont nu. wat kan dit zijn? en trekt dit terug weg uiteindelijk?

Je kan proberen met enkele gele veren te plukken en te kijken wat terugkeert.
    Dit verschijnsel komt ook voor bij botvinken, merels en zelfs kauwen. Het pigment verdwijnt, maar het zou interessant zijn te weten of het terugkeert na de(gedwongen) rui
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Vaak wordt het geweten aan een tekort aan voedingsstoffen of zelfs leverproblemen. Houd de vogel en zijn ontlasting in het oog, zou ik zo zeggen.

Opmerking

de mijne zitten nu een jaar buiten een Cinemon en een Pineapple. De Cinemon heeft hetzelfde als de jouwe. het komt door de invloed van de zon en de buitenlucht . Ik vind het wel mooi

Opmerking

heb je dan veertjes geplukt om te zien wat er terugkomt?
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

neen sorry gerrit, ik heb toen geen veertjes getrokken.
            we zijn nu bijna 5 maand verder en het is niet erger geworden maar de gele veertjes zitten er nog steeds. de vogel zelf lijkt mij nog altijd in een hele goede conditie te zitten. heel levendig en strak in de veren.

Opmerking

de pyrrhura met de gele veertjes plots, is nu terug uit de rui en de gele veertjes zijn verdwenen. raar maar waar.

Opmerking

Beste,
                Dit kunnen 2 redenen zijn: 1 een tekort aan voedings suplementen tijdends de rui, vitamines of dat deze vogel een motle is . Een modificatie
                Last edited by Fillie; 20-01-2017, 05:24. Reden: geen

Opmerking

Working...
                X