Ik heb een mooie faded blauwe jonge forpus. Nu blijkt hij een kuif te krijgen. Ik heb dit nooit eerder gezien bij een forpus. Wie heeft dit wel eens gezien. Hij is een maand of zeven oud. Het is een mannetje.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
forpus krijgt een kuifje
Collapse
X
-
Nee, hij kreeg op een gegeven moment witte kleine pennen op zijn kop. En dat werden veertjes. Als hij aandacht trekt komt zijn Kuifje naar voren toe. Ik kan er wel morgen een foto van maken maar hierop plaatsen wordt een probleem. Ik heb het ook al de kweker laten weten en die is ook heel verbaasd hierover. Het is een heel apart gezicht en mooi om te zien.
Opmerking
-
Vreemd, want kuifjes die niet bij de soort horen bewegen normaal niet. Dat zijn veerafwijkingen. Valkparkieten horen kuif te hebben en die kunnen ze dus wel bewegen. Een kuifparkiet, kuifkanarie of kuifzebravink kan zijn kuif dus niet bewegen. Een kuif op een forpus die ook nog kan bewegen zou dus wel erg bizar zijn. Of het moeten verlengde veren op het voorhoofd zijn. Maar dan bewegen die nog steeds niet apart van de rest van de kopveren. Anders zou de kuif ook nog eens aangesloten spieren moeten hebben en hersendelen die die kuif besturen. Dus een forpus met een bewegende kuif zou echt een hele bizarre mutatie zijn.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking