Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kakariki's in groep?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kakariki's in groep?

Hey!!
    Gaan Kakariki's in groep? (het hele seizoen door).
    Zo ja, moet ik letten op enkel koppels? oneven aantal koppels? of???
    Sommige vogelsoorten aanvaarden soortgenoten, zelfs buiten koppels om... Maar wat met kakariki's?

Alvast bedankt

mvg,

Voor zover ik weet zijn kakariki's verdraagzaam, maar enorm nieuwsgierig. Ze moeten minstens twee (in groep liefst drie) nestkasten per koppel hebben (maar dat had ik al gezegd). Een koppel kakariki's begint namelijk vaak al eieren te leggen in een tweede nest, nog voor de jongen van het eerste nest uitvliegen. Hiervoor gaan ze dus op zoek naar een nieuwe nestkast. Dit kan ervoor zorgen dat ze nesten van andere vogels verstoren, aangezien de nieuwsgierige kakariki's wel eens zouden durven binnengluren. Ruzie ga je volgens mij niet krijgen, maar een verloren nest kan wel. Ik ken eigenlijk niemand die ze in groep kweekt, wel bij andere vogels. Volgend jaar wil ik het zelf ook proberen bij een koppel valkparkieten.

Opmerking

Kakariki's met valkparkieten? Niet doen! Wordt geheid hommeles waarbij de laatste het onderspit delven. Heb zelf beide soorten ( in huis) maar zitten in aparte kooien. Vooral de pop is veel te dominant , duldt echt de valkjes niet in de buurt.

Groetjes: Caroline.

Opmerking

Goed om te weten. Dan voorzie ik toch maar een aparte vlucht.

Opmerking

Ik dacht bij mij in de richting van enkele koppels kakarikis bij een kolonie grasparkieten... Maar weet niet of dat een goed idee is voor de kakarikis onderling of voor bij de grasparkieten....

Opmerking

Working...
          X