Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valkparkiet samen met een grasparkiet.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Valkparkiet samen met een grasparkiet.

Goedendag,

Ik heb al een jaar of 6 een tamme valkparkiet man.
    Deze is zo goed als tam en door de vorige eigenaar (babyvogels.nl)met de hand groot gebracht.

Een maand of 5 terug had ik op een TT een grasparkiet man met kooi gewonnen.
    Dit was geen probleem want mocht het niet goed gaan gaat die in de volere met andere grasparkieten op school.

Na 5 dagen apart om te kijken of hij gezond was. Heb ik hem bij me valkparkiet gedaan, in de binnen volere dit ging gelijk prima, ze houden wat afstand maar veder negeerde ze elkaar totaal.

In de tussentijd ben ik bezig geweest om hem tam te maken dat gaat best redelijk.

Nu die grasparkiet wat ouder wordt probeert hij steeds meer de baas te worden hij bijt steeds me valkparkiet in zijn bek.

De valkparkiet laat alles toe en gaat aan de kant voor hem.
    Het begon met wat baasje gedrag maar het wordt steeds erger.

Zijn hier oplossingen voor?
    De valkparkiet vliegt zelden omdat babyvogels.nl hem heeft gewiekt. Daarom vliegt hij bijna nooit gedaan heel af en toe in de kamer een klein stukje.

Ik wil het nog een week aan kijken anders gaat de grasparkiet naar school in de volere.

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt.

Mvg

Steve
    Last edited by steve01; 19-04-2015, 20:23.

Oorspronkelijk geplaatst door steve01 Bekijk Bericht
    Goedendag,

Ik heb al een jaar of 6 een tamme valkparkiet man.
    Deze is zo goed als tam en door de vorige eigenaar (babyvogels.nl)met de hand groot gebracht.

Een maand of 5 terug had ik op een TT een grasparkiet man met kooi gewonnen.
    Dit was geen probleem want mocht het niet goed gaan gaat die in de volere met andere grasparkieten op school.

Na 5 dagen apart om te kijken of hij gezond was. Heb ik hem bij me valkparkiet gedaan, in de binnen volere dit ging gelijk prima, ze houden wat afstand maar veder negeerde ze elkaar totaal.

In de tussentijd ben ik bezig geweest om hem tam te maken dat gaat best redelijk.

Nu die grasparkiet wat ouder wordt probeert hij steeds meer de baas te worden hij bijt steeds me valkparkiet in zijn bek.

De valkparkiet laat alles toe en gaat aan de kant voor hem.
    Het begon met wat baasje gedrag maar het wordt steeds erger.

Zijn hier oplossingen voor?
    De valkparkiet vliegt zelden omdat babyvogels.nl hem heeft gewiekt. Daarom vliegt hij bijna nooit gedaan heel af en toe in de kamer een klein stukje.

Ik wil het nog een week aan kijken anders gaat de grasparkiet naar school in de volere.

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt.

Mvg

Steve
    Als het nu al een tijd niet gaat en alleen maar erger wordt dan zou ik nu al beslissen hem bij de valkparkiet weg te halen.
    Sterkte!
    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Veel erger wordt het ook niet maar hij bijt hem wel steeds in zijn bek of staart.
      Het gebeurd wel zachtjes want bloed ofzo heb ik nog niet gezien.

Ik heb nog wel wat andere vogels maar die zijn helemaal niet geschikt om hem bij hem te zetten.
      (Maisparkieten)

Opmerking

Wat ik uit jouw verhaal haal is dat jijzelf het idee hebt dat jouw valkparkiet beter af is zonder dat deze grasparkiet erbij zit.
        Ik denk niet dat er een wonder gebeurt en dat de grasparkiet stopt met dit gedrag. Zelf zou ik dus beslissen om de grasparkiet uit de kooi van de valkparkiet te halen.

Gebruik de zoekfunctie maar eens van dit forum of op google, grasparkieten kunnen heel onaardige vogels zijn.

Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
        X