Tja we hebben er niet echt veel verstand van , Wij zijn ook benieuwd wat de vogels doen. De oudste twee kuikens lijken kleur 1 de vader en nummer 2 van de moeder te krijgen. maar is nog te vroeg om dat als leek te zeggen. Geslacht kun je niet zien en ze hebben nog geen veren voor de DNA test....dus nog paar weken geduld.Voor ons is het belangrijkste dat ze een liefdevol thuis krijgen straks. De ouders doen het prima voeren goed, houden ze lekker warm en delen het eten eerlijk over de kuikens.ook de nst controle laten ze toe, ik geloofdat ze met name de schone ondergrong houtsnippers erg fijn vinden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
baby pyrhurra's
Collapse
X
-
misschien even een toelichting: de term hypoxantha wordt verkeerdelijk gebruikt hier. Het gaat om een mutatie: de OPALINE. Een hypoxantha is in wezen een ondersoort, maar is verkeerdelijk ingeburgerd bij de benaming van de molinea. Het is dus een opaline! Niettemin wordt die hypoxantha naam verder onder de liefhebbers (verkeerdelijk) gebruikt.
Een cinnamon-opaline (crossing-over) is de zogenoemde pineapple.
dit zal mss een en ander verklaren.parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017
Opmerking
-
Voor mij wel. Ik ken niet zoveel van pyrhurra's, dus ik heb weer wat bijgeleerd. Mijn excuses voor het opstootje dat ik in mijn onwetendheid veroorzaakt heb.Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Berichtmisschien even een toelichting: de term hypoxantha wordt verkeerdelijk gebruikt hier. Het gaat om een mutatie: de OPALINE. Een hypoxantha is in wezen een ondersoort, maar is verkeerdelijk ingeburgerd bij de benaming van de molinea. Het is dus een opaline! Niettemin wordt die hypoxantha naam verder onder de liefhebbers (verkeerdelijk) gebruikt.
Een cinnamon-opaline (crossing-over) is de zogenoemde pineapple.
dit zal mss een en ander verklaren.
Opmerking
-
dus als ik het goed begrijp heb je de opaline bij de molinea welke men vaak ook hypoxantha noemt en de hypoxantha als losse ondersoort
er zijn er dus twee die er nagenoeg hetzelfde uitzien maar anders vererven en zijn.
Kan iemand bij in begrijpelijke taal uitleggen of ik het als leek goed gesnap hebt. Nu de veren doorkomen is er 1 kopij van ma en drie kopij van pa kwa uiterlijk.
Opmerking
-
Zo heb ik het ook begrepen. Even anders geformuleerd: de opaline is een kleurmutaties (zoals je paarden in zwart en bruin hebt) en de hypoxantha staat tot de molinea als een groot trekpaard tot een shetlandpony staat (je kan ze koppelen, maar dan krijg je tussenvormen en dat heeft geen enkel nut).Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk Berichtdus als ik het goed begrijp heb je de opaline bij de molinea welke men vaak ook hypoxantha noemt en de hypoxantha als losse ondersoort
er zijn er dus twee die er nagenoeg hetzelfde uitzien maar anders vererven en zijn.
Kan iemand bij in begrijpelijke taal uitleggen of ik het als leek goed gesnap hebt. Nu de veren doorkomen is er 1 kopij van ma en drie kopij van pa kwa uiterlijk.
Als de vererving klopt zullen de opalines die lijken op de vader vrouwtjes zijn en de andere is dan een mannetje.Last edited by Heusnoorn; 17-05-2015, 14:41.
Opmerking
-
hoe bekom je pineapple? (opaline-cinnamon)
Je ziet hier al 2 mutatienamen staan, dus die heb je van doen.
opaline x cinnamon geeft opaline poppen en groene(wildkleur) mannen die split zijn voor opaline en cinnamon(een dubbelsplit).
Zo'n man heb je van doen voor de volgende zet. een dubbelsplit man plaatsen tegen ofwel een opaline ofwel een cinnamon en je bekomt je eerste pineapples!
Op mijn site staat een link naar het berekenen van verervingen bij verscheidene soorten parkieten. Klik op de foto van de de pyrrhura's en je hebt de juiste verervingsgenerator. vink de juiste mutaties en split kenmerken aan en je genereert... de resultaten verschijnen onmiddellijk op je scherm. zeer handig!parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking