Kunnen valkparkiet en ook gaan nestelen in een open nest? Bijvoorbeeld een duiven schaal?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
nestelen valkparkieten
Collapse
X
-
Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat je binnen 1 maand broedende parkieten hebt als ze fanatiek (allebij) in het blok gaan en weer eruit. Mischien over een week al, mischien pas over 3 weken. Maar je kunt er van uit gaan bij goede gezondheid dat de valkjes al snel gaan broeden. Van familielid hoorde ik dat hij al onverhoopt jongen heeft, blok hangt daar hele jaar buiten en had het niet eens door dat het popje aan het broeden was. Bij mij gaan de blokken eind van de maand pas naar buiten zodat de tempratuur snachts ook richting de 10 graden gaat als de jongen er zijn.webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie
Opmerking
-
Ze zijn beide heel fanatiek bezig met het nestje. Ze gaan er beide heel veel in en uit. Dan het mannetje en dan het vrouwtje. Vanmiddag liep het mannetje steeds heen en weer voor het nestblok toen het vrouwtje binnen zat. Het leek net een nerveuze vader die zat te wachten tot zijn vrouw bevallen was. Heel leuk om te zien. Heb ik nog nooit meegemaakt. Voor mij is dit de eerste keer. Ze zitten hier in de huiskamer.
Opmerking
-
Haha erg leuk om te horen, komt bekend voor. Omdat ze in de huiskamer zitten kan het ook zijn dat hun broed-drang wat beinvloed is door de vele licht uren (immers hele dag licht). Daardoor zullen ze nu, in combinatie met de wat warmere tempratuur dan buiten al lekker fanatiek bezig zijn. Hopelijk heb je binnen een paar weken de eerste eitjes, en mischien over een maandje de jongen in het nest. Let erop dat je ook wat extra eivoer klaar hebt staan, als de jongen er eenmaal zijn zullen de ouders meer eiwitten nodig hebben!
webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie
Opmerking
-
(ouders moeten nu al 2x per week eivoer krijgen, om aan de smaak te wennen!)parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017
Opmerking
-
Het popje verdedigd het nest nu. Het mannetje mag haast niet meer naar binnen. En o wee als je in de buurt komt van het nest, dan blaast ze naar je. Is ze uit het nest dan komt ze wel naar je toe maar kom dus niet in de buurt al ze op het nest zit. Houdt dit in dat er of eitjes liggen of eitjes komen?
Opmerking
-
Hoe lang kan het duren voordat er eitjes gelegd worden? Het popje zit vaak op het nest, ze paren een paar keer per dag, maar ik heb nog geen eitje gezien. is dit normaal dat dit zo lang duurt of is het popje te oud? Zij is ruim 2 jaar en zover ik weet heeft zij nog nooit eerder een nestje gehad. Ze zijn nu ongeveer vier weken samen en het nestkastje zit er nu ongeveer drie weken in. Moet ik het nestkastje nog even laten hangen of kan ik het beter weghalen. Vandaag zit ze er wel weer op.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking