Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pyrrhura kopen en ziektes??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pyrrhura kopen en ziektes??

Best vogelliefhebbers,
    Wij willen een pyrrhura kopen. Maar ik lees dat je enorm moet oppassen waar je de vogel koopt. Wij zijn op zoek naar een betrouwbare kweker.
    En zijn alleen jonge pyrrhura's makkelijk tam te krijgen of ook een vogel van bv 1 jaar?

ik kweek pyrrhura en ziektes , alles kromsnavels iedere jaar ontwormen 2x per jaar en tam ik doe aan handopfok , soms

Opmerking

Een vogel van een jaar oud is in principe niet meer tam te maken.

Opmerking

Dat is niet best om ziektes te kweken Gino.

Opmerking

Het beste is een vogel die een 2-tal weken uit het nest is en zelfstandig is. met wat snoepjes krijg je hem zo naar de hand. Pyrrhura's zijn Zuid-Amerikanen en die zijn wat minder aan ziektes onderhevig.
          In Nederland is het nu verboden om nog vogels zomaar met de hand groot te brengen zonder reden van noodzakelijkheid (tam maken is geen noodzakelijkheid!)
          Last edited by parakeetplaza; 31-08-2014, 17:21.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door parakeetplaza Bekijk Bericht
            Het beste is een vogel die een 2-tal weken uit het nest is en zelfstandig is. met wat snoepjes krijg je hem zo naar de hand. Pyrrhura's zijn Zuid-Amerikanen en die zijn wat minder aan ziektes onderhevig.
            In Nederland is het nu verboden om nog vogels zomaar met de hand groot te brengen zonder reden van noodzakelijkheid (tam maken is geen noodzakelijkheid!)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum Bekijk Bericht
              Een vogel van een jaar oud is in principe niet meer tam te maken.
              Hier ben ik het niet mee eens! Alle vogels zijn in principe tam te maken. Alleen doe je er bij oudere vogels langer over.
              Het hangt er dus gewoon vanaf hoeveel moeite je ervoor wilt doen en hoeveel tijd je ervoor wilt vrijmaken.

Opmerking

Het kost inderdaad meer tijd al ze ouder zijn, maar naar mijn ervaring gaat het bij pyrrhura's wel makkelijker dan bij andere vogels. Bij ons zitten meerder pyrrhurra's in de voliere en we hebben ze niet tam gemaakt, maar de meeste eten wel uit je hand.

Opmerking

Working...
                X