Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plukken van jongen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• plukken van jongen

Ik heb een koppel kakariki's waarbij ik 4 jongen had. Helaas zijn er in de eerste dagen 3 gestorven. De ene overige jonge kakariki wordt nu vreselijk geplukt.
    Ik heb eerst een ander blok opgehangen maar dit hielp niet. Toen heb ik geprobeerd het jong op de bodem te zetten maar het jong wordt zelfs op de bodem geplukt. Ook heb ik spul tegen het plukken maar dit helpt ook niet. Heeft iemand nog een idee wat ik er aan kan doen? Het jong is nu vier weken.
    Ik heb nog wel een koppel die jongen met hemelvaart heeft gekregen maar ik neem aan dat het leeftijdsverschil te groot is om het jong over te leggen of niet?
    sigpic

Als het plukken heel erg is zou ik overwegen het uit het blok te halen en zelf op te voeden.

Groetjes: Caroline.

Opmerking

de man wegnemen

Opmerking

Staat niet bij dat de man plukt?

Opmerking

nee maar proberen en eens afwachten? echt kwaad kan het niet en misschien is het opgelost. heb ook een koppel (pyrrhura's) en telkens er jongen zijn plukt de man. nu neem ik hem telkens weg en als de jongen volledig in de pluimen zijn dan mag hij er terug bij. dit gaat goed zo.

groeten
          ivan

Opmerking

Wat is de voeding ?

Plukken kan een te kort in de voeding zijn

Mijn kakarikis graven wurmen uit de buitenvoliere en vreten die op

Een reepje spekzwoerd wil ook wel eens het plukken laten stoppen

Opmerking

Working...
            X