Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over Rosella

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vraag over Rosella

Hallo

Ik ben Anita Uit de Groeve in Drenthe. Sinds eind november 2013 heb ik een Rosella. Nu is mijn vraag hoe kan je zien of het een pop of een man is.

groetjes

wat voor n rosella heb je ?

Opmerking

Het is jaren geleden dat ik Kromsnavels hield ,maar volgens mij zou de man een streep onder de vleugel moeten hebben?.

Forumleden ,corrigeer mij als ik het mis heb.

Gr ,Hubert

Opmerking

Weet ik nog niet hij is nog niet op kleur,is een jong van 2013. hij/zij krijgt wel een rode kop, blauwe vlek onder de snavel, blauwe staart veren en in de vleugels zit ook blauw. De borstkas begint nu ook rood te kleuren, voor de rest is hij/zij nog groen. Heb hem via via gehad, ze wilde hem kwijt omdat hij schreeuwt en moeilijk tam te maken is. Ik dacht zelf een Penant.

Opmerking

Idd je hebt een pennant (blauwe keelvlek) van het zuidelijke type (jonge vogels zijn overwegend groen met rode vlekken die steeds groter worden, na 1 jaar volledig rood).

Een man heeft een grote kop en grote brede snavel. de pop is veel smaller van kop, heeft een veel kleinere en smallere snavel.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Oke parakeetplaza u weet ik wat voor soort ik heb maar heb helaas maar 1 vogel dus kan niet vergelijken of zijn kop en snavel breder zijn. maar toch nog bedankt voor je hulp.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door anita_smeets55
              Oke parakeetplaza nu weet ik wat voor soort ik heb maar heb helaas maar 1 vogel dus kan niet vergelijken of zijn kop en snavel breder zijn. maar toch nog bedankt voor je hulp.
              ik heb een foto op het foto album geplaatst dus als iemand mij kan helpen graag.

Opmerking

waar staat die foto?
                Er staan ook foto's op mijn website.
                Bij alle rosella's is het zo dat de pop een kleinere ronde kop heeft en kleine snavel
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door anita_smeets55
                  ik heb een foto op het foto album geplaatst dus als iemand mij kan helpen graag.
                  Sorry foto plaatsen is niet gelukt. En ben via een kweker erachter gekomen dat het waarschijnlijk een Adeleide pop is.

Opmerking

Working...
                  X