Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twee parkieten al overleden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• twee parkieten al overleden

Symptomen? Beschrijf de situatie eens....
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Je vroeg om de symptomen op de grond zitten met opgezette veren. De andere vogels doen het wel goed. Ik heb zes koppels. Toen ik de eerste paartjes kocht ging na een paar dagen het eerste mannetje dood, vorige week vrijdag de andere koppels gekocht en wederom weer na een paar dagen een mannetje dood. Op exact dezelfde manier als het eerste mannetje. En allemaal bij dezelfde zaak gekocht. Waar ik altijd mijn vogels kocht, maar nu dus niet meer.

Opmerking

Je zet alles meteen bij elkaar?
        Moet je niet doen. Ik zou eens sectie laten verrichten bij je dode vogels: grote kans dat ze iets bij zich dragen.
        Bij dezelfde zaak vandaan halen ( neem tenminste aan dat dat een vogelhandel is) betekent niet per definitie ook van dezelfde kweker)

Groetjes: Caroline.

Opmerking

ik moet carco gelijk geven,eerst de nieuwe vogels altijd in quarantaine zetten.
          en vanaf dat je ziet dat er eentje niet goed zit er zo snel mogelijk uithalen voor de rest besmet is.
          ik hoop dat je snel een middeltje hebt van de veearts dan.

groeten ivan.

Opmerking

Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Mijn vogels zitten binnen. Ik heb geen buitenvoliere. Mager zijn ze zeer zeker niet en ontwormt zijn ze ook allang. Ik heb ze ook apart gehouden. Maagkiezel en fruit krijgen ze ook. Dus daar ligt het niet aan. Autopsie is heel erg duur bij een dierenarts. Dat is geen optie.
              Ze hebben een ruime kooi waar ze goed kunnen vliegen.

Opmerking

Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Nee, heb geen nieuw gaas, en ze knabbelen er ook niet aan. Heb ook eens twee gold amadines gehad. Deze stierven ook vrij kort achter elkaar. Maar niet zo snel als deze twee. En beiden waren het mannetjes. Met de andere parkieten gaat het wel goed. Dus ik snap er helemaal niets van.

Opmerking

Ik denk dat ik al weet wat er gebeurd is. De overleden vogel zat met een koppel bourkes in een grote kooi. Het mannetje van de bourkes is heel agressief geweest tegen deze vogel. Hij jaagde hem steeds weg. Ik kwam er achter gisteren toen hij een ander mannetje aan het opjagen was. Zo erg zelfs dat deze niet meer op een stokje durfde te zetten. Ik heb daarom de anderen uit deze kooi gehaald en een ander koppel bourkes erbij gezet, bij de roze bourkes. Nu is de rust weergekeerd. Nu zit in de ene kooi de bourkes en in de andere kooi de andere parkieten. De andere parkieten zijn helemaal tot rust gekomen. Nu hopen dat het rustig blijft.

Opmerking

Ja dat kan heel goed de oorzaak geweest zijn. Veelal wordt gezegd dat het rustige vogels zijn maar met andere soortjes kunnen het toch best krengetjes zijn.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Er is toch hier ietsmis, vanmorgen weer een overleden. Zou het een ziekte kunnen zijn. Of kunnen ze het ergens anders opgelopen hebben, bij de handelaar. Ik snap er niets meer van, zo raak ik mijn mooie vogels kwijt.

Opmerking

Gr ,Hubert

Opmerking

Ik ben er nu in totaal drie stuks kwijtgeraakt en het gekke hiervan is dat het allemaal mannetjes waren. Het lijkt wel alsof de vrouwtjes sterker zijn. Ik hoor vaker dat het geen sterke vogels zijn. Maar gisteren kreeg ik onverwacht twee jonge elegant parkieten die het goed dien. Maar nu ook wel is het mannetje gekortwiekt, en die heeft last van zijn vleugel. Ik hou deze twee wel nog even apart, voor de zekerheid.
                            Hoe kan het dat alleen de mannetjes het niet redden en de vrouwtjes wel.

Opmerking

klinkt mij bekent in de oren ,volgens mij zijn deze zeer stress gevoelig ,wilde ze vroeger wel eens verplaatsen van hok a naar b en ....... binnen 3 uur ,mannetje op de rug.Waarom en hoe ??????.

Mij visie bij deze is, als ze het overleven ,zitten laten waar ze zitten.

Gr ,Hubert

Opmerking

Working...
                              X