Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kakariki paren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kakariki paren

Beste,

Even een vraag voor de vogelliefhebbers, ik heb twee kakarikis en ik heb bewust gekozen voor twee vrouwtjes, nu al een geruime tijd maakt er 1 van de twee enorme paringsgeluiden (om zot van te worden) tot de andere Lotje genoemd erop kruipt en er blijft opzitten tot ze het beu zijn, nu een vraag hoe komt dit het zouden normaal twee vrouwtjes zijn... . Ik weet niet of het inderdaad ook klopt ik ken het niet. Wie kan me helpen??

Bedankt,
    Vanessa

Twee kakariki paren

[QUOTE=Kakarikilotje;237427]Beste,

Even een vraag voor de vogelliefhebbers, ik heb twee kakarikis en ik heb bewust gekozen voor twee vrouwtjes, nu al een geruime tijd maakt er 1 van de twee enorme paringsgeluiden (om zot van te worden) tot de andere Lotje genoemd erop kruipt en er blijft opzitten tot ze het beu zijn, nu een vraag hoe komt dit het zouden normaal twee vrouwtjes zijn... . Ik weet niet of het inderdaad ook klopt ik ken het niet. Wie kan me helpen?? Lotje kan eruit halen en Liesje niet, ook neemt Lotje steeds de bovenhand, als ik in het kooi kom duwt Lotje Liesje werkelijk weg..
    Liesje gaat ook altijd weg en ik kan haar niet uit het kooi laten.
    Bedankt,
    Vanessa

Opmerking

Misschien Lieselotje aan een man helpen?

mvg

Opmerking

kakariki paren

het probleem is dat het twee vrouwtjes zijn die constant paren, en dat ik niet correct volgens mij, daar komt dan bij dat het geluid onhoudbaar is, dus hoe kan ik zien dat het een vrouwtje of een man is? Wel als iemand die er niks van kent, dus graag in mensentaal!?

Opmerking

hallo Vanessa,

ik wilde eerder reageren, maar ik moet blijkbaar eerst ontnuchteren dusj.(maar om dat er filmpjes gepost worden, vanplaats ook raad doe ik dit zelf wel)

ik hoop tot je hier wat aan hebt?, kun je zelf uitmaken als dit het idd gaat over een koppel, of als het idd 2 poppen zijn.

Het eerste verschil tussen de kakariki man en de kakariki pop is het formaat, de man is doorgaans veel forser en groter dan de pop. Het tweede verschil tussen man en pop is de grote van de snavel en...

Opmerking

Jij vindt dat het een probleem is, want volgens jou zouden twee vrouwtjes niet moeten paren.

Helaas.
            Homoseksualiteit is heel normaal in het dierenrijk. Wij, de mens, maken er iets ongewoons van, terwijl dit een normaal verschijnsel is.
            Olifanten in een kudde zijn vaak homoseksueel. Er zijn zelfs groepsverkrachtingen van dolfijnen...

Ook bij vogels komt homoseksualiteit voor. Op dit forum alleen al heb ik een aantal keer gelezen dat vogel A een andere vogel B opzoekt die van hetzelfde geslacht is, terwijl er nog veel meer andere vogels zijn.

Verder was het volgens mij ook normaal dat er een rangorde is bij vogels. De ene is dominant en de ander wat onderdaniger. De dominante eist de beste slaapplaats op, gaat als eerst eten en krijgt wat hij wil.
            Het moet natuurlijk niet zo gek worden dat de ander helemaal geen rust krijgt en nauwelijks kan eten.

Hang daarom twee eetbakken en twee drinkbakken op. Ook moet je meerdere stokken op eenzelfde hoogte hangen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kakarikilotje
              Beste,

Even een vraag voor de vogelliefhebbers, ik heb twee kakarikis en ik heb bewust gekozen voor twee vrouwtjes, nu al een geruime tijd maakt er 1 van de twee enorme paringsgeluiden (om zot van te worden) tot de andere Lotje genoemd erop kruipt en er blijft opzitten tot ze het beu zijn, nu een vraag hoe komt dit het zouden normaal twee vrouwtjes zijn... . Ik weet niet of het inderdaad ook klopt ik ken het niet. Wie kan me helpen??

Bedankt,
              Vanessa
              Dit noemt men vacuumgedrag...

Mvg
              Het is nooit te laat om te zijn wat je had kunnen zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
                hallo Vanessa,

ik wilde eerder reageren, maar ik moet blijkbaar eerst ontnuchteren dusj.(maar om dat er filmpjes gepost worden, vanplaats ook raad doe ik dit zelf wel)

ik hoop tot je hier wat aan hebt?, kun je zelf uitmaken als dit het idd gaat over een koppel, of als het idd 2 poppen zijn.

http://kakarikiwereld.weebly.com/geslacht-bepaling.html
                Volgens mij staan de geslachten verkeerd onder de foto's bij de link

Opmerking

Hou de twee vogels eens goed naast elkaar. een man heeft een duidelijk grotere en forsere snavel dan de pop. Ook zijn kop is groter, die van een pop slanker en afgeronder.
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Geloof dat ik fout gekeken heb gaat om een geel en rood voorhoofd. Keek naar het doorlopen van het rood bij het oog.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kakarikilotje

Opmerking

bij mij zitten in de winters alle kakariki's samen. dit zijn 2 koppels. tijdens de winter trekken de mannen met elkaar op en de poppen met elkaar. zodra ze weer broeds worden komen de koppels weer samen en zet ik ze appart

Opmerking

Working...
                        X