Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pennant Rosella al maanden in de tuin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pennant Rosella al maanden in de tuin

Duurt me te lang en was waarschijnlijk in het verkeerde deel van het forum dus nog eens.

Hallo vraagje, er fladdert hier een rood blauwe rosella in de omgeving al een aantal maand, omgeving oost groningen.

Zag hem eerder een aantal keren in een flits, kon zodoende niet bepalen wat voor vogel het was.
    Nu ik begin met bijvoeren van de meesjes etc heb ik een duidelijk beeld dus een pennant rosella, ga eerdaags een poging doen om hem te vangen heb geen voldoende groot schepnet, en hij is niet bepaald tam als hij iemand ziet is hij direct weg.

Vraag kan hij mits bijgevoerd wat ik nu doe, de winter overleven?

Dank je,

Tot nu heeft hij zich te goed gedaan aan allerhande bessen/inseckten/kersen/appels/peren etc, tenminste dat neem ik aan is volop aanwezig geweest, en nog.

Duurt me te lang? Bericht staat er net en ik heb al in je andere bericht geantwoord. Dit steeds opnieuw plaatsen schiet niet op want nu loopt alles door elkaar....

Opmerking

Pff je hebt helemaal gelijk man man ik ben ongeduldig vandaag niet best, maar goed bedankt voor je antwoord, de afgelopen maanden is hij een aantal x gespot door mijn buren en heb er zelf een keer eerder, een glimp van gezien mooi beest.

Wel heb ik hem eerder al een aantal keren gehoord, maar nu met het wintervoer voor de vogels, en een groter vogelvoederhuisje komt hij vanzelf aan en gaat rustig zijn gang.

Er is nog volop fruit en bessen aanwezig in de tuin, dus nu ook het grove parkietenzaad, en wat parkietensnacks etc. Als hij kan overleven laat ik hem beter lekker vliegen, en hoop ik er nog lang van te kunnen genieten.

Misschien ga ik een hok voor hem bouwen in een naburige boom en hopen dat hij daar zijn nachtverblijf van maakt, zou mooi zijn als dat zou kunnen, wel ook veel roofdieren in de buurt, marters, eekhoorn, katten enzo, hoop dat hij het red.

Bedankt

Opmerking

Wat de temperatuur betreft zal hij/zij het wel overleven. Als hij/zij het 'buitenleven' gewend is en zelf zijn kostje bij elkaar kan scharrelen zal hij het wel redden. Bij mij slapen de prachtrosella's altijd buiten. Ook als het -10 is.

Opmerking

niet verstandig

Het lijkt me niet verstandig dat we hier gaan beschrijven op welke manieren we vogels uit het wild kunnen vangen.

Groet,

Rob.

Opmerking

zaad in jenever weken.

Opmerking

nee klopt rob sorry, maar zo een vogel hoort toch niet in het wild hier?.

kan verkeerd zijn natuurlijk maar toch.

Opmerking

Working...