Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gedrag parkietensoort

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gedrag parkietensoort

ben eigelijk benieuwd naar het gedrag van vogels (parkietsoort)

wil een kleurrijke gemengde voliere hebben,met niet te veel lawaai,dus geen scheeuwende vogels.
    zou graag

rode rosella's
    boerkes
    splendid erin willen hebben..koppels of enkel..soort
    6 tot 8 stuks vogels..

zou dit een goed keuze zijn ?

Opmerking

stanley rosella's schijnen wel te kunnen

het aantal vogels hangt altijd af van de beschikbare ruimte en de soort(en)

Opmerking

Eerst maar eens laten weten hoe groot je voliere is en dan kun je kijken wat voor en hoeveel koppels vogels je kunt onderbrengen.
        Zou zoiezo geen enkel soort rosella's plaatsen in een gemengde voliere want dat gaat niet goed. Er zijn ongetwijfeld gevallen waar dit wel goed gaat maar zou er niet op gokken.

Heb zelf koppel Catharina's, koppel Bergparkieten, koppel Barraband parkieten en koppel Valkparkieten en gaat tot nu toe nog goed.

Met vriendelijke groet,

Roy Corte

Opmerking

voliere word 3.00x1.50x2.00 lxbxh

Opmerking

Ook nog een binnenhok?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Corte88
              Ook nog een binnenhok?
              ja/nee

misschien word er een hele andere draai aangegeven

de parkieten zullen vaak schreeuwen wat ik niet wil,zit nu te bedenken wat ik dan wel wil ??
              ik heb nu een kanarie in huis sinds gister..nu zei mijn vrouw,waarom geen kanaries of zijsjes....ze zijn ook mooi van kleur en deze fluiten ook nog..

nu zit ik te bedenken wat voor nachthok ik wil/enof het zo kan evt..???
              wil toch de 3 meter vlucht aan houden zonder nachthok,maar had in gedachte om er een 50x50x1 nachthok er in te maken dan/of evt aan de buitenkant

plaatje voor de duidelijkheid..

het verschonen wil ik via een lade doen,dan is de bodem er onderuit en kan ik ook bij de rest van het nachtverblijf..

zou dit wat kunnen zijn of is het nacht verblijf te klein ??
              Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

was natuurlijk aan het speuren op internet,toen mijn oog op dit viel..

hier gaat mijn hart toch wel sneller door slaan..
                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

niemand iets te zeggen ??

Opmerking

Denk om uw hartslag
                    Meningen zat denk ik, maar welke kant wilt u op? (en uw vrouw )

Een paar persoonlijke overdenkingen:

Opmerking

netjes verwoord ele....

wilde er kanaries,zeebravink,gould in hebben als kleur totaal 6/8 koppels/stuks. (als dat mogelijk zou zijn)
                      iemand die dit kan beamen ???

oke nachthok moet dus groter..
                      dan zit ik weer met de ruimte die ik niet heb..
                      denk dat ik terug moet naar de tekentafel

had al wel ingedachte dat het vogels moesten zijn die vanaf buiten moesten komen..
                      aan de planten had ik gedacht om van zijde of plastic te nemen,wat het slopen betreft.(op de foto is ook alles plastic)

voliere word 3 meter bij 1.50
                      nu moet ik alleen nog een keuze maken wel een nachthok binnen in of buiten de kooi..(achterkant)
                      ga me dan wel weer afvragen of het makkelijk schoon te maken is,heb er de ballen verstand niet van,dus alle raad neem ik serieus...

moet nog een hoop leren zo te zien

Opmerking

Working...
                      X