Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat moet er gebeuren met kwekers ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat moet er gebeuren met kwekers ...

Wat moet er gebeuren met kwekers die bewust gezien hun kennis zieken vogels verkopen ,wat ze ook voor de vogelsport hebben gedaan?

Bartje

Hallo Bartje,

Als het te bewijzen valt wat je zegt. En is deze kweker lid van een vogelvereniging dan zou ik dit aan het bestuur rapporteren.

En als e.e.a. nadat betrokken zich heeft kunnen verdedigen als nog blijkt dat hij bewust zieke vogels verkoopt. Dan moet deze persoon m.i. geroyeerd worden.

Als de persoon zeg maar een vrije vogelliefhebber is valt er niet zoveel tegen te doen. Behalve natuurlijk daar nooit meer vogels kopen.

Groeten

Opmerking

bedank zal kijken of ik gedupeerden op 1 lijn kan krijgen .

groetjes Bartje

Opmerking

Mond aan mond reclame is de beste reclame!
        Het is echter een mes dat aan 2 kanten snijdt...

Indien je kan bewijzen dat de verkoper bewust zieke vogels heeft verkocht, en alleen dan, zie ik er geen graten in dit te vertellen aan eenieder die het horen wil...

Opmerking

ik zie er wel heil in B-art gezien er kwekers zijn die alleen van hem vogels hebben gekocht en nu hun bestaand is uit gedunt tot bijna nul zowel in binnenland als in het buitenland.wereldje is dan toch klein.

Opmerking

Is jammer dat die " kweker " niet aan de schandpaal genageld mag worden en met naam en toenaam gepubliceerd

Paul

Opmerking

Welke maatregelen men ook neemt, het geeft toch niets.
              VB: een bekende handelaar/kweker rond Amsterdam (bij de meeste is deze wel bekend) werden jaren lang mensen opgelicht en doodzieke vogels verkocht. Na de publieke schandpaal in het programma radar van de tros, is deze persoon nog steeds actief,zelfs na de vele aanklachten?????????????. Ben een tijdje terug nog eens in deze zaak geweest en er was totaal niets verandert.

Zo zie ze je maar dat je als koper zelf ook de nodige kennis moet meenemen bij het aanschaffen van vogels. Of iemand meenemen met die kennis.

Opmerking

Zo zie ze je maar dat je als koper zelf ook de nodige kennis moet meenemen bij het aanschaffen van vogels. Of iemand meenemen met die kennis.

Opmerking

Zou wel proberen te waken voor een heksenjacht.
                  Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door eabe80
                    Welke maatregelen men ook neemt, het geeft toch niets.
                    VB: een bekende handelaar/kweker rond Amsterdam (bij de meeste is deze wel bekend) werden jaren lang mensen opgelicht en doodzieke vogels verkocht. Na de publieke schandpaal in het programma radar van de tros, is deze persoon nog steeds actief,zelfs na de vele aanklachten?????????????. Ben een tijdje terug nog eens in deze zaak geweest en er was totaal niets verandert.

Ik weet welke je bedoelt, het jammere is, deze persoon werkt samen (lees kweekt samen en verkoopt samen) met enkele grotere dierenwinkels welke wel een goede (of nog geen slechte) naam hebben. En dan bedoel ik niet de dierenwinkels waarvan er 1000 in NL zijn, maar grotere opzichzelfstaande dierenwinkels. Vaak met eigen kweekruimte. Mensen zijn op de hoogte, of kunnen snel op de hoogte zijn van wat er daar in A'dam gebeurd. (typ de naam in op google en je weet na 1 min. genoeg), maar doordat hij dus ook onder andere namen werkt, weten mensen niet dat ze bij hem, of contacten van hem vogels kopen.. Zo kan iemand makkelijk blijven bestaan, ondanks slechte naam

Opmerking

ik vind het goed dat je op forums geen mensen aan de schandpaal kan knopen,voor je het weet worden er ruzies uitgevochten op het forum en word je zelf zwartgemaakt zonder rede.er moeten regels zijn voor forums zie het net maar als de bijbel als die er niet was geweest in de oudere tijden dan leefden we ook in een barbaarse wereld

Opmerking

Even een nuance. Een kweker die zieke vogels heeft is al een klein beetje dubieus te noemen. Immers, met zieke vogels kweek je niet, zieke vogels zijn niet te verhandelen want ze gaan dood als je niks doet en je hele voorraad vogels ligt om als je ziektes niet behandeld. Is het dus wel werkelijk zo dat de kweker zieke vogels heeft en verkoopt?

Ik lees ook dat hij samenwerkt met een grote keten dierenwinkels. De vogels die daar zitten lopen sneller een ziekte op dan wanneer ze aangeleverd worden door de kweker die ze zelf gekweekt heeft. Immers, ze zijn toch groot geworden? Dus zo ziek kunnen ze niet zijn.

Ik zou erg oppassen voor dit soort stemmingmakerij. De vraag wat moeten we doen met iemand die zieke vogels verkoopt maakt mij een beetje bezorgd. Wat wil je doen dan met die persoon? Wat wil je horen dat ermee moet gebeuren?

Ik zou zeggen, gebruik je eigen oren en ogen voor je een vogel gaat kopen. Let gewoon op wat je doet, vermijdt grote dierenwinkelketens want alles daar komt uit de groothandel. Zorg ervoor dat je goed kijkt naar het dier en kies gewoon de plaats waar je het koopt goed uit. Als jij je beo voor een prikkie ergens bij een handelaar vandaag wil toveren op een kofferbak-markt dan moet je niet gaan huilen als het beest niet gezond is. Daar was je zelf bij en je had het kunnen weten.

Dus pas op met mensen door het slijk halen op internet. Je weet niet hoe het daar aan toe gaat en je weet niet waar en hoe de vogels ziek zijn geworden. Kan net zo goed direct na aankoop zijn door stress.

Opmerking

Dus pas op met mensen door het slijk halen op internet. Je weet niet hoe het daar aan toe gaat en je weet niet waar en hoe de vogels ziek zijn geworden. Kan net zo goed direct na aankoop zijn door stress.

de vogel is al niet goed als hij in de stress gaat vraag mijn af hoe het met al die TTvogels gaat als ze in de stress schieten nadenkertje!

natuurlijk moet je niet ongegrond wat roepen . Eerlijkheid duurt het langst.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bartje1
                            de vogel is al niet goed als hij in de stress gaat vraag mijn af hoe het met al die TTvogels gaat als ze in de stress schieten nadenkertje!

natuurlijk moet je niet ongegrond wat roepen . Eerlijkheid duurt het langst.

Opmerking

Working...
                            X