Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezelschap voor kakariki, ja of nee?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gezelschap voor kakariki, ja of nee?

Beste mensen,

Ik heb een Kakariki van 5 jaar oud, mannetje, groen met rood kopje.
    Hij heeft altijd 'alleen' gezeten, maar had wel interactie met mijn konijntje die naast hem stond. Ik zit al heel lang met de vraag of het wijsheid is om er een andere vogel bij te zetten. Het konijntje is onlangs overleden en ik ben bang dat hij toch eenzaam gaat worden (of misschien al is). De reden dat ik er niet eerder aan begonnen ben is omdat hij altijd vrij dominant is geweest, en ik niet weet of ik hem er wel een plezier mee doe. Ik heb een keer een vrouwtjes kanarie bij hem gezet en dat ging niet goed. Hij probeerde constant in haar pootjes te bijten, en jaagde haar het hele hok door. Ik ben bang dat als ik een soortgenoot aanschaf, er hetzelfde gebeurt. Hij lijkt zeer territoriaal.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Is het wellicht toch beter om hem alleen te houden omdat hij nooit eerder gezelschap van een andere vogel heeft gehad?
    En als jullie aanraden er eentje bij te zetten.. mannetje/vrouwtje? kleur van belang? eventueel een ander soort misschien?

Hij is half tam btw. Komt niet graag bij je, maar zal zo nu en dan wel op je schouders landen.

Groetjes,
    Raine

ik zou er een kakariki pop bij steken.
    Volgens mij zal hij bij om het even welke Vogel van een andere soort agressief en dominant reageren. Bij een soortgenoot is dit volgens mij helemaal anders.
    Je kan het uiteraard altijd proberen en goed in de gaten houden.
    Succes ermee !

Opmerking

@rikiriki, dankjewel voor je advies. Ik ga op zoek naar een pop!

Opmerking

Working...
      X